آیرال خبر،سعید جلالی یکی از خیران فعال در حوزه فرهنگی و آموزشی تبریز قبل از ظهر چهارشنبه در حاشیه جشن کمپین سربطری های پلاستیکی، با اعلام خبر فوق اظهار داشت: امروزه با توجه به افزایش برخی آسیب های اجتماعی، یکی از چالش های پیش روی کشور، آموزش کودکان بازمانده از تحصیل است.
به گزارش آیرال خبروی با اشاره به اینکه به همت خیران تبریزی نخستین مدرسه ی غیرانتفاعی برای آموزش ایتام و فرزندان خانواده های بدسرپرست از سال تحصیلی آتی کار خود را آغاز می کند گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده، اطمینان داریم که فرزندان ایتام فارغ التحصیل این مدرسه در آینده می توانند به عنوان مدیرانی موفق و کارآفرین، فقر را از جامعه قیچی کنند.
جلالی با بیان اینکه سیاست های انجام امور خیریه در کشور باید نسبت به شرایط جدید تغییر کند گفت: در عصر حاضر دیگر زمان توزیع روغن و برنج و جهیزیه و اقلام مصرفی از سوی نهادهای خیریه دولتی و عمومی نیست و باید به معضلات اجتماعی بصورت ریشه ای و کلان نگریست.
این خیر فعال در حوزه فرهنگی و آموزشی، مهمترین عرصه ی ورود بنیادهای خیریه را ریشه کن کردن “فقر” خواند و اظهار داشت: تمام مشکلات جامعه ی امروز ناشی از وجود فقر در حوزه های آموزشی، فرهنگی و اقتصادی است که عامل بسیاری از آسیب های اجتماعی محسوب می شوند.
مدیر انتشارات شایسته، با بیان اینکه تا سال 2030 برنامه ریزی برای حل مشکلات فقر، اشتغال، محیط زیست و آموزش همگانی در دستور کار رهبران جهان قرار گرفته است تصریح کرد: برای رسیدن به جامعه ای مطلوب، نیاز به توسعه ی تشکل های مردمی برای جلب مشارکت های عمومی به شدت احساس می شود.
مسئولیت پذیری اجتماعی عامل رشد اجتماعی
جلالی رمز توسعه ی همه جانبه ی ایران را “خط مقدس مسئولیت پذیری اجتماعی” دانست و افزود: تا زمانیکه مسئولیت پذیری به عنوان یک فرهنگ غالب در جامعه نهادینه نشود، این کشور نمی تواند به توسعه ی مطلوب و همه جانبه دست یابد.

وی ضمن اشاره به اینکه کشور آلمان به فاصله ی کمتر از سه دهه پس از جنگ دوم جهانی توانست دوباره در جهان عرض اندام کند ادامه داد: تنها دلیل احیای مجدد آلمان بعد از ویرانه های جنگ دوم جهانی، حس مسئولیت پذیری تک تک مردم این کشور بود.

این خیر فعال در حوزه فرهنگ و آموزش همگانی در تبریز، با بیان اینکه امروز هم حدود سه دهه از پایان جنگ ایران و عرق می گذرد گفت: تا زمانیکه مسئولیت پذیری اجتماعی در باورهای مردم تنیده نشود، امیدی به رشد و توسعه ی جامعه نخواهد بود.

فرهنگی 94/11/28

کدخبر110612

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.