اندیش

آیرال خبر- نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز از راه اندازی نخستین گرمخانه اسکان شبانه روزی مخصوص زنان و دختران طی ماه آینده در تبریز خبر داد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، سونیا اندیش با حضور در برنامه تلویزیونی «تبریزیم» با بیان این مطلب اظهار داشت: پیش از این گرمخانه اسکان برای مردان در تبریز راه اندازی شده و بود و جای خالی چنین گرمخانه ای برای اسکان زنان در تبریز بسیار خالی بود.

اندیش با اشاره به راه اندازی این مرکز در اوایل بهمن ماه در تبریز، گفت: هم اکنون مقدمات آماده سازی و تجهیز این مرکز گرمخانه در دست اقدام است.

وی همچنین به موضوع توانمندسازی اقتصادی این زنان نیز یادآور شد: در راستای تامین اقتصادی و مالی زنان این گرمخانه، یکی از سالن های شهرداری جهت ایجاد کارگاه تولیدی با همیاری خیرین و ان جی او ها آماده سازی شده است.

عضو شورای شهر تبریز از اشتغالزایی برای ۶۰ نفر از زنان طی راه اندازی این کارگاه خبر داده و افزود: تمام تلاش ما این است با بحث های مهارت آموزی افراد آسیب دیده را کاهش دهیم.

اندیش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت نهاد خانواده، گفت: جامعه سالم، جامعه ای است که نهاد خانواده در آن با ارزش باشد. نهاد خانواده ای که بنیان خانواده، جامعه و سیر فرهنگی جامعه بر اساس آن پایه گذاری می شود.

وی تصریح کرد: در راستای ایجاد جامعه ای سالم، حفظ ارزش های نهاد خانواده بزرگترین قدم است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز مهمترین نقش در نهاد خانواده را بر عهده زنان دانسته و تصریح کرد: باید بدانیم زنان به عنوان همسر و مادر چه نقشی دارند و مدیریت خانواده را به چه صورت بر عهده می گیرند.

اندیش با بیان اینکه نتوانسته ایم نقش تاثیرگذار برای زنان تعریف کنیم، خاطرنشان کرد: باید اهمیت این نقش را درک کرده و بعد ببینیم چقدر به این نقش بها داده و ارزشمند دانسته ایم.

به گفته وی، متاسفانه همیشه حضور زنان در جامعه را یک بعدی دیده و مهارت های زندگی را تنها در آشپزی، خانه داری، بچه داری دانسته ایم در حالی که اینها در حاشیه مهارت های زندگی قرار دارد و در واقع بک زن یا مرد باید در مهارت آموزش ببینند که چطور می توان نهاد خانواده را پویا و شاداب نگاه داشته و نحوه تعامل افراد جامعه را آموزش دید.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش این مهارت آموزی ها، گفت: در ارتباط با بحث مهارت آموزشی با استفاده از پتانسیل موجود در فرهنگسرا ها و خانه های سلامت شهرداری، با معاونت ای مختلف برنامه ریزی شده تا اساس آموزش ها را بر مهارت آموزی زندگی ببریم.

اندیش افزود: در این خصوص برنامه ای نوشته و کمیته ها تدوین شده تا مطالب این کمیته ها با همکاری دانشگاه تبریز از هفته های آتی در فرهنگسراها آغاز می شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.