گزارش تصویری: بازدید شهردار تبریز از سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری

مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز از شدت بخشیدن بر نظارت توزیع فرآورده های گوشتی سطح شهر تبریز با همکاری دامپزشکی استان به منظور تامین امنیت غذایی شهروندان خبر داد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، کریم قدرتی در این باره افزود: تامین امنیت غذایی مردم وظیفه ای خطیر برای دستگاه های فعال و شرکت های تولید کننده مواد غذایی است که به هیچ عنوان امکان اغماض در آن وجود ندارد.

او ابراز داشت: بخشی از این وظیفه مهم و حساس بر عهده کشتارگاه صنعتی مجموعه شهرداری تبریز از کشتارگاه های بزرگ و نمونه کشوری است که با رعایت دستورالعمل های اداره کل دامپزشکی استان و دانشگاه علوم پزشکی تبریز وظیفه خود را به انجام می رساند.

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز ادامه داد: در جریان کشتارهای روزانه دام های سبک و سنگین در کشتارگاه صنعتی تبریز نظارت های بهداشتی توسط متخصصان امر بر آزمایش دام های ذبح شده و همچنین رعایت دستورالعمل زنجیره پیش سرد قبل از توزیع گوشت صورت گرفته و با تاکیدات بیشتر به مجموعه تحت امر از خروج هر گونه گوشت تازه ذبح شده بدون سپری کردن زنجیره پیش سرد ۲۴ ساعته جلوگیری و دام های مشکوک به بیماری ضبط و معدوم می شوند.

قدرتی اضافه کرد: بر اساس تاکیدات بهداشتی و دستورات ابلاغی از سوی اداره کل دامپزشکی استان برای مقابله با شیوع بیماری تب کریمه کنگو تمام گوشت های تهیه شده توسط این کشتارگاه ۲۴ ساعت کامل در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد فریز و پس از ویروس کشی احتمالی وارد چرخه توزیع می شود.

او در خصوص توجه شهروندان به رعایت نکات بهداشتی در تهیه گوشت سالم ابراز داشت: توزیع هر نوع گوشت گرم و کشتار روز بدون سپری کردن زنجیره سرد ممنوع و بازی با جان مردم است از این رو بر اساس توافق انجام شده با اداره کل دامپزشکی استان گشت های ویژه بازرسی و نظارت بر تخلفات صنوف مربوطه تشکیل و در روزهای آتی آغاز به کار می کند تا از توزیع غیرمجاز احتمالی گوشت در سطح شهر جلوگیری شود.

قدرتی در پایان گفت: هر چند تاکنون گزارشی از ابتلا شهروندان به تب کریمه کنگو در بین شهروندان به مسؤولان امر گزارش نشده اما توجه به عدم خرید گوشت گرم از توزیع کنندگان غیرمجاز و توجه به برچسب و مهر این سازمان در سطح شهر، ضامن سلامتی شهروندان است و کوتاهی در توجه به این امر منجر به خطر افتادن سلامت مصرف کنندگان می شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.