sdi01.jpg

آیرال خبر- مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تبریز از بهره برداری سامانه SDI در ایام دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، احمد فیضی مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز با اعلام این خبر گفت: هدف اصلی SDI  بعنوان زیر ساخت اطلاعات مکانی جهت ارائه سرویس های لایه بندی شده و بروز شده به سامانه های مختلف با کمترین هزینه و کوتاه ترین زمان ممکن است.

او افزود: با توجه عدم یکپارچگی سرویسهای مکانی در سامانه های مختلف شهرداری و نیز بدلیل نیاز اساسی شهرداری تبریز برای ارائه سرویس های نقشه به حوزه های مختلف اعم از شهرسازی،GNAF ، خدمات شهری و توسعه زیر ساخت اطلاعات مکانی شهرداری تبریز اجرای این پروژه ضروری بود.

فیضی با بیان اینکه بهره برداری از این سامانه همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خواهد بود اظهار داشت: این سامانه با دستور و پیگیری های شهردار تبریز و تلاش های  شبانه روزی کارشناسان این سازمان آماده بهره برداری و راه اندازی شده است.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تبریز با اشاره به اینکه سامانه SDI به منزله ایجاد بستر لازم به عنوان مکانیزم پایدار برای اتصال اطلاعات مکانی، کاربران و تولید کنندگان داده عمل می کند گفت: این سامانه شامل مجموعه ای مرتبط از فناوری ها، سیاستگذاری ها، استانداردها، شبکه های دسترسی، منابع انسانی لازم برای جمع آوری، پردازش، ذخیره سازی، توزیع و بهینه سازی و استفاده از داده ها و اطلاعات مکانی در سطوح مختلف  به منظور تسهیل در روند تصمیم گیری و مدیریت یک جامعه است .

احمد فیضی در خصوص استفاده از این سامانه گفت: کاربران به طور پیوسته برای نیازهای خود احتیاج به دستیابی و دسترسی سریع به اطلاعات مکانی دارند، لذا SDI  می تواند کمک شایانی به ساده سازی تبادل داده ها و منابع بین سازمان ها کند.

او این سامانه را برای پویایی ارتباطات و توانمندسازی تبادل اطلاعات مهم دانست و افزود: شرایط کنونی و ظرفیت فعلی سازمان ها برای پاسخگویی به نیازهای جامعه نشان می دهد که امکان انجام این امر خارج از عهده یک سازمان بوده اما با توجه به وجود سطح وسیع داده های مکانی، ابزارها و تولیدات مرتبط با آنها، توسعه SDI ، به عنوان یک بستر توانمندسازی، این امکان را به کاربران مختلف می دهد تا با یکدیگرهمکاری وسیع تری داشته باشند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.