جلسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز

شهردار تبریز گفت: به منظور تثبیت جایگاه تبریز در انقلاب مشروطه، پیشنهاد نامگذاری این روز را به عنوان روز تبریز به شورای شهر ارائه کردیم.

به گزارش آیرال خبر، ایرج شهین باهر در حاشیه جلسه صبح امروز شورای شهر تبریز در گفتگو با شهریار، با اعلام اینکه انتخاب ۱۴ مرداد به عنوان روز تبریز به شورای شهر پیشنهاد شده است، اظهار داشت: خلا روز تبریز در طول سال به عنوان روزی که بتوانیم در آن روز با برگزاری جشن و همایش تبریز و داشته‌های آن را به دیگران معرفی کنیم احساس می‌شود.

شهردار تبریز افزود: به این منظور و با در نظر گرفتن موضوعات دیگر، ۱۴ مرداد به عنوان اعلام شدن با نام روز تبریز به شورای شهر پیشنهاد شد.

او برگزاری همایش زنده نامان تبریز، قرار گرفتن ۱۴ مرداد در ایام گردشگری تبریز و تثبیت جایگاه تبریز در انقلاب مشروطه را از دیگر دلیل انتخاب این روز دانست و اظهار داشت: برای انتخاب روز تبریز دنبال یک روز خاص بودیم، نقش تبریز در انقلاب مشروطه و اهمیت این روز خاص که باعث حفظ تمامیت ارضی کشور شد بر هیچ کس پوشیده نیست و بر همین اساس این روز به شورای شهر پیشنهاد شد.

ایرج شین باهر با تاکید بر اینکه در ایام دیگر سال نیز مردم تبریز اقدامات مهم و تاریخ ساز دیگری را شکل داده‌اند تصریح کرد: ۱۴ مرداد در ایام گردشگر پذیری تبریز قرار گرفته و همین موضوع می‌تواند عامل مهمی برای معرفی شهر به میهمانان داخلی و خارجی باشد.

شهردار تبریز ادامه داد: پس از تصویب این پیشنهاد در شورای شهر تلاش می کنیم آن را در اسرع وقت در شورای فرهنگ عمومی به تصویب برسانیم و امیدواریم از سال آینده بتوانیم برنامه های ارزشمند و فاخر برای این روز ترتیب دهیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.