آیرال خبر

 

آیرال خبر ،استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که باید بیش از این به نقش زنان در اداره امور جامعه بپردازیم، گفت: مسوولان باید زمینه را برای ایفای نقش بیشتر زنان در جامعه فراهم کنند.

 

به گزارش آیرال خبر ،دکتر اسماعیل جبارزاده ظهر امروز (چهارشنبه) در همایش میهن، زن و دفاع مقدس، با اشاره به این که توسعه کشور بدون ایفای نقش توسط زنان ممکن نیست، افزود: امروز در سایه نظام جمهوری اسلامی و تعالیم دینی، زنان نقش تعیین‌کننده‌ای در کشور ما دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: حضور فعال زنان در جامعه اسلامی ایران در شرایطی است که در برخی از کشورهای مدعی، زنان از کوچکترین حقوق اجتماعی محروم هستند.

 

جبارزاده با اشاره به ارتقای جایگاه بانوان در جامعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: قبل از انقلاب زنان به عنوان دستاویز تبلیغاتی در راستای اهداف سرمایه‌داران بودند و نقشی در اداره جامعه نداشتند.

 

وی افزود: امروز زنان کشور ما روز به روز در بخش‌های مختلف جامعه نقش‌آفرینی می‌کنند و این وظیفه مسوولان است که زمینه را برای حضور فعال زنان در اداره امور جامعه فراهم کنند.

 

جبارزاده گفت: در حال حاضر اگر جامعه ما یک جامعه الگو از نظر رفتارهای اجتماعی و انسانی است به نقش زنان در خانواده و تربیت فرزندان برمی‌گردد.

 

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش موثر زنان در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: معتقدم که اگر در آن سال‌ها کمک‌های بانوان نبود دفاع با مشکل مواجه می‌شد و چه بسا اصلا دفاعی شکل نمی‌گرفت.

 

وی افزود: رزمندگان ما دست‌پرورده مادرانی بودند که آنها را الهی تربیت کردند و اگر دامن پاک مادران شهدا نبود جنگ هشت ساله ما نیز مانند جنگ‌های گذشته تاریخ این کشور رقم می‌خورد، اما ما در این جنگ حتی یک وجب از خاک کشور را به دشمن ندادیم.

 

جبارزاده با بیان این که نقش زنان در دفاع مقدس بیش از آن است که تصور می‌شود، افزود: هر زمانی که صحبت از ایثار و فداکاری شهدا، جانبازان و رزمندگان می‌شود باید از تربیت‌کنندگان این انسان‌های بزرگ نیز یاد کنیم و آنها را قدر بدانیم.

 

وی با اشاره به رابطه عاطفی شهدا با مادران خود، خاطرنشان کرد: تنها کسانی که رزمندگان ما در جنگ دلتنگ آنها می‌شدند مادران‌شان بود و اگر آنها دوری از مادران خود را تحمل می‌کردند فقط به خاطر وطن و انقلاب و لبیک به امام امت بود.

 

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که زنان در دفاع مقدس نقش اصلی را بر عهده داشتند، افزود: امروز هم جنگ و دفاع ادامه دارد و زنان و مادران ما باید نقش اصلی را ایفا کنند.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی هم در این همایش با اشاره به برخی از فعالیت‌های زنان در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: فعالیت زنان تنها به پشت جبهه‌ها خلاصه نمی‌شد و ما بانوانی را داشتیم که سلاح به دست گرفته و در جبهه جنگ حضور داشتند.

 

سهیلا امیری با اشاره به این که این انقلاب به آسانی به دست نیامده است، گفت: دشمن از تلاش برای نابودی انقلاب دست بر نداشته است و امروز به دنبال ضربه زدن به بنیان‌های اجتماعی ما و نهاد خانواده است.

 

وی افزود: زنان و مادران با توجه به نقش محوری در خانواده و تربیت فرزندان بار دیگر همچون دوران دفاع مقدس نقش تاریخی خود را در دفاع از اسلام و انقلاب ایفا کنند.

 

در این همایش از تعدادی از مادران و همسران شهدای مدافع حرم و همچنین شهدای هشت سال دفاع مقدس تجلیل شد.

 

اجتماعی ۱۳۹۴/۰۷/۰۸

کدخبر:110127

خبرنگار 114

انتهای پیام

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.