نمایشگاه تذهیب

نمایشگاهی از آثار تذهیب هنرجویان استاد علی کوهپایه، هنرمند شاخص هنرهای تجسمی و نگارگری در محل نگارخانه هنرمندان گشایش یافت.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، این نمایشگاه که با حضور ۱۲ تن از هنرجویان ایشان برگزار شده بود، دربردارنده آثاری در رشته تذهیب بود که درنوع خود کم نظیر بودند.

راضیه افخم، سولماز قبادی، سیمین چاوشی، طاهره رنگ‌آمیزی، مهر آبشاری،   فاطمه عباسی، زهره نظری، نفیسه دروکیف بیتا ابراهیمی، زهرا اسکندری، محبوبه سادات مهدویان، شریفه سادات حسینی، زینب فاطمی، هدیه یوسفی و عبداللهیان در این نمایشگاه اثار خود را ارائه کرده اند.

این نمایشگاه، دربردارنده آثاری در حوزه‌های شمسه، تشعیر، اسلیمی و … است و کارنامه ای درخشان از هنرمندان و هنرجویان این حوزه را شامل می شود.

این نمایشگاه همچنین آثاری از هنرمندان خوشنویس تبریز چون حسن کرمانی و استاد یونس نصیری را دارد.

استاد علی کوهپایه در آیین گشایش این نمایشگاه با قدردانی از فراهم آمدن فضایی برای نمایش این آثار گفت: این هنر از باسابقه ترین هنرهای ملی سرزمین ماست و ما هویت و اعتبار خود را در آثار بزرگان ادبی سرزمین‌مان از این هنر گرفته ایم.

وی افزود: بخش هایی از تبریز به واقع زادگاه و خاستگاه حقیقی این هنر است و نباید مغفول واقع شوند چرا که این هنر اعتبار خود را از این شهر اخذ کرده است.

این نمایشگاه با همکاری انجمن خوشنویسان و گروه همدلان فردای هنر آذربایجان امروز در محل نگارخانه هنرمندان سازمان گشایش یافت و تا ۲۷ تیرماه برپاست. علاقمندان می توانند از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۹ به محل این نمایشگاه واقع در بلوار استاد شهریار، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز مراجعه کنند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.