همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی

شهردار تبریز از نگاه ویژه شهرداری به توسعه ورزش همگانی در سطح شهر خبر داد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، همایش بزرگ خانوادگی با حضور مدیران استانی و شهری و با مشارکت شهرداری تبریز و جمع کثیری از شهروندان، در مجموعه تاریخی و تفریحی ائل گلی  برگزار شد.

ایرج شهین باهر شهردار تبریز در حاشیه این همایش پیاده روی با بیان اهمیت توسعه ورزش همگانی در سطح شهر، گفت: پارک‌ها بهترین مکان برای ورزش همگانی است و بر همین اساس، شهرداری تبریز در صدد توسعه و افزایش پارکهای شهر است.

وی افزود: برنامه های تدوین شده برای سال جاری، در راستای احداث ۲۵ پارک در نقاط مختلف شهر است که تا دوهفته دیگر، به ترتیب به بهره برداری می رسند.

ایرج شهین باهر ادامه داد: این پارکها بیشتر در مناطقی از شهر ایجاد می شوند که از نظر فضای سبز با کمبود مواجه هستند.

شهرام دبیری، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزش شورای شهر تبریز نیز در این همایش، ورزش را زیربنای شادابی وسلامت افراد جامعه دانست و اظهار داشت: نشاط و شادابی جامعه در گروی سلامتی افراد آن است و ورزش همگانی یکی از برنامه هایی است که می تواند میزان سلامتی و نهایتا نشاط اجتماعی را ارتقا دهد.

وی اضافه کرد: از سویی دیگر شورای شهر تبریز در صدد است با اتخاذ سیاستهای ویژه در زمینه  های سخت افزاری و نرم افزاری، افزایش زیرساختها و امکانات ورزشی را ممکن سازد و بیش از پیش آنان را به ورزش و حرکت به سوی سلامتی ترغیب کند.

دبیری، احداث ۲۵ پارک در سطح شهر، احداث مسیر ویژه دوچرخه سواری، ترمیم و بازسازی زمین های خاکی برای بازی ها  و مسابقات محلی، اجرای برنامه های دوچرخه سواری برای بانوان و آقایان و   اجرای کوهپیمایی گروهی را بخش دیگری از برنامه های شورای شهر دانست.

سعید نیکوخصلت، عضو دیگرشورای شهر نیز، مطالبه گری شهروندان را حق مسلم آنان دانست و گفت:  وضعیت موجود، وضعیت بسیار خوبی است اما مطلوب نیست و برای رساندن آن به حد مطلوب، شهروندان بیش از پیش از ما مطالبه داشته باشند.

وی ادامه داد: این مطالبه گری ها اگر در راستای توسعه زیرساختهای شهری برای ورزش باشد، می تواند گام مهمی در اعتلای سلامتی شهر تلقی گردد، چرا که با ساخت مطب و مراکز درمانی سلامتی جامعه محقق نمی شود؛ بلکه سلامتی در گرو تحرک و شادابی و نشاط است.  

علی مدبر، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز نیز در حاشیه همایش این سازمان را عمده ترین مشارکت کننده در برنامه های ورزش عمومی و همگانی دانست و اظهار داشت: پارکهای سطح تبریز و مخصوصا مجموعه تاریخی و تفریحی ائل گلی، همه روزه پذیرای خیل کثیری از شهروندان ورزش دوست است و در این میان، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با فراهم ساختن زیرساختهای ورزشی و همچنین تامین پاکیزگی پارکها و مجموعه ائل گلی تلاش دارد شهروندان را برای حضور بیش از پیش در برنامه های ورزشی ترغیب کند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.