آیرال خبر ،حجت الاسلام مجتبی نظری ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهید نواب صفوی در تبریز، با بیان اینکه باید نواب صفوی‌ها در تاریخ اسلام تکرارپذیر باشد، گفت: باید کاری کنیم که امثال شهید مطهری‌ها و نواب صفوی‌ها در جامعه زیاد باشند و تنها یک نفر در تاریخ نباشد.

به گزارش آیرال خبر ،استاد حوزه و دانشگاه‌های تبریز افزود: نگاه یک سویه به نواب صفوی در جامعه رخ داده است و بُعد معنوی شهید نواب صفوی برجسته نشده است.

وی گفت: شهید نواب صفوی با چشم تیز و رصدگر خود توطئه آمریکا را پیش‌بینی کرد و از آن زمان با دیده‌بانی تحولات امروز را پیش‌بینی می‌کرد.

نظری بیان کرد: شهید نواب صفوی در زمینه خاورمیانه نیز نظرات مختلف و مهمی دارد و می‌توان وی را علمدار بیداری اسلامی نامید.

وی گفت: شهید نواب صفوی شجاعتی داشت که به قول آیت الله جوادی آملی موضوعی ذاتی بود و نمی‌توان با آموزش امثال شهید نواب صفوی را پدید آورد.

استاد حوزه و دانشگاه‌های تبریز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از رصدهای شهید نواب صفوی محقق می‌شود، تصریح کرد: در زمینه‌های بسیاری از شرایط کنونی افق دید بلند نواب صفوی و رصد خاورمیانه را مشاهده می‌کنیم و امروز نیازمند ده‌ها نواب صفوی در جامعه هستیم.

نظری گفت: اگر شهید نواب صفوی را از پدیده تاریخی بودن نجات داده و به عنوان یک جریان معرفی کنیم و مبانی روحی و عظمت شخصیت وی را معرفی کنیم موفق خواهیم بود.

وی تاکید کرد: می‌توانیم شخصیتی جامع از نواب صفوی معرفی کنیم و در این میان نیازمند این چنین شخصیت‌هایی هستیم.

نظری خاطرنشان کرد: امیدواریم حوزه‌های علمیه در کشور حرکت مبارکی را که امثال شهید نمر به وجود آوردند ادامه دهند و مسئله خاورمیانه حل شود.

سیاسی 94/11/1

کدخبر 110469

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.