گام دوم انقلاب

عضو کمیته علمی همایش ملی “شهر پایدار و گام دوم انقلاب”هدف از گام دوم انقلاب را دستیابی به توسعه پایدار با شاخص های بومی و اسلامی عنوان کرد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، محمدرضا روشنی رییس مرکز پژوهش های شهرداری تبریز با اشاره به اینکه هدف جمهوری اسلامی ایجاد تمدن اسلامی است، گفت: پیش از این طی ۴۰ سال گذشته قدم هایی برداشته شده که سعی بر آن است که پس از بررسی اقدامات صورت گرفته گذشته، گام دوم خود را با برنامه ریزی مدون و به شکل هدفمند طی کنیم.

وی یادآور شد: گام اول را انقلابیون را بنا نهادند که اکنون به دوران بازنشستگی خود نزدیک شده اند و گام دوم را نسل جدید انقلاب برخواهند داشت که در این راستا ضروری است اهداف گام اول به جوانان تبیین شود.

روشنی تبیین اهداف گام اول را در راستای واگذاری مسئولیت ها به جوانان در گام دوم عنوان کرد و گفت: در تمدن اسلامی، مدیریت شهری به دست شورا و شهرداری است که در گام اول اقداماتی در این حوزه صورت گرفت اما کافی و در جهت تمدن نوین اسلامی نبودند.

 رییس مرکز پژوهش های شهرداری تبریز بر ضرورت انتقال تجربیات و تببین ابعاد مختلف گام نخست به جوانان برای ادامه این مسیر و دستیابی به توسعه پایدار بر مبنای تمدن نوین اسلامی تاکید کرد و افزود: شهرپایدار بر سه محور اقتصادی، محیط زیست و عوامل فرهنگی و اجتماعی است که بدون مشارکت های اجتماعی رسیدن به تمدن اسلامی ممکن نخواهد بود و در حقیقت مشارکت مردمی قلب مدیریت شهری است.

وی همچنین برپایی همایش ” شهر پایدار و گام دوم انقلاب” را در راستای بررسی ابعاد گام نخست و تبیین اهداف و برنامه ریزی برای گام دوم دانست و گفت: نخبگان و مدیران شهری دو بازوی کارامد هستند که در کنار هم می توانند شهر را بر مبنای اهداف گام دوم به توسعه پایدار برسانند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.