آیرال خبر- بعد از ظهور قدرت جدید در فوتبال کشور بنام تراکتور و حضور پرشمار هواداران این تیم در تمامی مسابقات داخل و خارج از تبریز، میان هواداران تیم های آبی و قرمز پایتخت و تیم پرطرفدار تراکتور کری های زیادی خوانده شد.

بازی تراکتور با تیمهای پرسپولیس و استقلال از حساسیت و هیجان خاصی برخوردار است. اما این هیجان با توجه به اتفاقات چند فصل اخیر مابین دوتیم تراکتور و پرسپولیس به اوج خود رسیده است و همه ساله شاهد رویارویی دوتیم با خیل طرفدارانشان در تهران بوده ایم البته بازی های دوتیم در تبریز هم بسیار هیجان انگیز است اما بدلیل عدم حضور هواداران پرسپولیس در تبریز این حساسیت در تهران خیلی بیشتر است.

خارج شدن تراکتور از مارتن قهرمانی در فصل شانزدهم

فصل شانزدهم را همگان به یاد داریم .فصلی که تراکتور و پرسپولیس شانه به شانه هم در کورس قهرمانی به پیش می رفتند تا اینکه در اواخرفصل رویاروی هم قرار گرفتند تا قهرمان فصل را مشخص کنند. این بازی که در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شد با نتیجه عجیب و پرگل ۳-۰ به نفع پرسپولیس خاتمه یافت تا پرسپولیس چند هفته مانده به پایان فصل برجام شانزدهم نزدیک شود و در نهایت جام را بالای سر ببرد.

اما چرا این بازی با حرف و حدیث های فراوان همراه بود؟

تراکتور آماده و پرسپولیس متحول شده توسط برانکو می آمدند تا با پیروزی در این بازی پیشاپیش قهرمانی خود را جشن بگیرند اما چند روز پیش از مسابقه خبر منتشره از طرف فدراسیون همه را در بهت و حیرت فرو برد؛ تراکتور از دو پنجره نقل و انتقالات محروم شد و هیچیک از بازیکنان جدید تراکتور حق بازی در برابر پرسپولیس را نداشتند، این پایان کار نبود چند روز بعد کمیته انضباطی کیانی

کاپیتان و پاشنه آشیل تراکتور را هم بخاطر مشاجره و برخورد با بازیکن خودی در رختکن از حضور در این بازی محروم کرد.

تیم  تراکتور خلع سلاح می شود!

تراکتور، آماده سلاخی بود; تیم قدرتمندی که با حذف بازیکنان جدید و کاپیتان خود عملا شانسی روبروی تیم پرسپولیس نداشت. تراکتور ۳ بر صفر باخت تا تراکتورهای دل شکسته در آرزوی انتقام برابر تیم دولتی پایتخت بنشینند.

تنش در سکوهای دو تیم بر علیه هم

فصل گذشته انتشار فیلمی از سکوهای پرسپولیس چنان دلخراش بود که هیچ توجیهی برای آن پیدا نشد. لیدرهای پرسپولیس در چند سوی ورزشگاه بر تبل می کوبیدند و تماشاگران با تشویق ایسلندی کلمه ای زشت و کریه را به زبان می آوردند که انعکاس خوبی در رسانه ها و فضای مجازی نداشت البته این مورد انصافا در تبریز بی پاسخ نماند و هواداران تراکتور در تبریز جواب آن توهین ها را دادند.

متاسفانه عدم دخالت صحیح فدراسیون فوتبال در جلوگیری از چنین اتفاقات زشت در بین هواداران دو تیم موجب شد دو تیم پرهوادار کشور منتظر بازی برگشت در تهران باشند چون پرسپولیس عملا در تبریز هواداری ندارد ولی تراکتور چندین فصل است که سکوهای روبروی پرسپولیسی ها در آزادی را پر می کند.

مصدومیت عالیشاه و بازی ضعیف بنگر در برابر پرسپولیس

بعد از اتمام محرومیت تراکتور در فصل نقل و انتقالات چند بازیکن لیگ برتری که برای خدمت سربازی به تراکتور آمده بودند مجوز بازی در تراکتور را دریافت کرده بودند از جمله این بازیکنان عالیشاه بازیکن پرسپولیس بود که در اوایل بازی در برابر تیم سابق خود مصدوم شد و البته بازی ضعیف بنگر هم در برابر پرسپولیس بر ناراحتی هواداران افزود. البته کم کاری بازیکنان چیزی نیست که بشود آنرا اثبات کرد شاید آنروز روز بنگر نبود و عالیشاه هم به واقع مصدوم شده بود.

ورق برگشت اینبار پرسپولیس محروم شد

تیم تراکتورسازی دومین محرومیت از پنجره نقل و انتقالات خود را سپری می کرد که که خبر محرومیت پرسپولیس در آستانه بازی با الهلال همه را شوکه کرد محرومیتی که رسانه های داخلی نفوذ سعودی ها را در این قضیه بی تاثیر نمی دانستند و چه فرصتی بهتر از این برای انتقام سخت تراکتوریها.

تراکتور خصوصی شد

آغاز فصل هجدهم برای تراکتوری ها مبارک بود خصوصی سازی این باشگاه خبر خوشحال کننده ای بود که می توانست مشکلات عدیده ی تراکتور را مرتفع کند حالا دیگر می توانستند بازیکنان دلخواه خود را بدون هیچ محدودیتی خریداری کنند و این اتفاق خوشایند برای تراکتور افتاد و این تیم را مبدل به کهکشانی های لیگ ایران کرد حالا پرسپولیس خسته از بازیهای آسیایی به مصاف تیم تا بن دندان مسلحی خواهد رفت که با حمایت هواداران خود در اندیشه انتقام دو فصل پیش است.

مجری شبکه اینترنتی پرسپولیس آتش زیر خاکستر را شعله ور کرد

چندی پیش چند نفر از تماشاگران بازی تراکتور برای حمایت از بازیکن ژاپنی خود اقدام به باز کردن پرچم کشور ژاپن در ورزشگاه یادگارامام(ره) کردند که این موضوع به مذاق مجری شبکه اینترنتی پرسپولیس خوش نیامد و با الفاظ رکیک و شرم آور هواداران تراکتور را مخاطب خود قرار داد که بازتاب گسترده ای در شبکه های مجازی و علی الخصوص بین طرفداران تراکتور داشت به گونه ای که حتی عذرخواهی بعدی وی هم نتوانسته است بر خشم هواداران تراکتور کارگر باشد.

آمار بازی رو در روی تراکتور- پرسپولیس

بد نیست نظری هم  به آمار دو تیم از آغاز لیگ نهم که تراکتورظهوردوباره ای در لیگ برتر داشت بیاندازیم

تراکتور در بازیهای برابر پرسپولیس در ۹ فصل گذشته توانسته است صاحب ۸ پیروزی باشد که از بهترین نتایج این تیم مقابل پرسپولیس نتیجه ۴-۱ فصل یازدهم در تبریز و نتیجه ۳-۱ فصل دوازدهم در آزادی تهران دانست اما پرسپولیس هم در این سالها صاحب ۷ پیروزی بوده است که بهترین نتیجه همان ۳-۰ فصل شانزدهم در تهران است. البته در این میان سه تساوی هم سهم دو تیم

در ۹ فصل گذشته بوده است که در زیر به تفکیک بازیهای رفت و برگشت و گلزنان به نتایج دو تیم اشاره می شود.

 

فصل نهم لیگ بر‌تر:۴/۸/۸۸

 

دور رفت: پرسپولیس ۲ ـ تراکتورسازی یک

زارعی و ملا محمد / خیرخواه

دور برگشت: تراکتورسازی یک ـ پرسپولیس یک

نوروزی/ خیرخواه

فصل دهم

 

دور رفت: پرسپولیس ۱ تراکتورسازی ۰

غلام رضا رضایی

دور برگشت:  تراکتورسازی ۱ پرسپولیس ۰

جاسم کرار محمد

 

فصل یازدهم

 

دور رفت: پرسپولیس ۰ تراکتورسازی ۱

سیاوش اکبرپور

دور برگشت: تراکتورسازی ۴ پرسپولیس ۱

لوپز (۲)، حاتمی، ابراهیمی

 

فصل دوازدهم

 

دور رفت: پرسپولیس ۰ تراکتورسازی ۱

سیدمهدی سیدصالحی

دور برگشت: تراکتورسازی ۳ پرسپولیس ۱

سیدصالحی، کریمیان، گیلسون/ حقیقی

 

لیگ سیزدهم:

 

دور رفت: پرسپولیس ۱ تراکتورسازی ۰

سیدمهدی سیدصالحی

دور برگشت: تراکتورسازی ۱ پرسپولیس ۰

کریم انصاری فرد

 

لیگ چهاردهم:

 

دور رفت: پرسپولیس ۱ تراکتورسازی ۳

گل به خودی، ادینهو، نریمان جهان/ بنگر

دور برگشت: تراکتورسازی ۱ پرسپولیس ۰

ثاقبی

 

لیگ پانزدهم:

 

دور رفت: تراکتورسازی ۰ پرسپولیس ۱

بنگستون

دور برگشت: پرسپولیس ۱ تراکتورسازی ۱

رضاییان/ ایرانپوریان

 

لیگ شانزدهم:

 

دور رفت: تراکتورسازی ۰ پرسپولیس ۰

دور برگشت: پرسپولیس ۳ تراکتورسازی ۰

طارمی، رضاییان، امیری

 

لیگ هفدهم:

 

دور رفت: تراکتورسازی ۱ پرسپولیس ۲

منشا، کامیابی نیا/ حاتمی

دور برگشت: پرسپولیس ۲ تراکتورسازی ۰

علیپور، کامیابی نیا

 

در پایان باید اذعان داشت تمام زیبایی های فوتبال به کری خوانی های هواداران و بازی دو تیم تاکتیکی و تکنیکی در زمین است اما این کری خوانی ها باید چارچوبی داشته باشد که حاصل یک رقابت ورزشی خدای ناکرده ناراحتی و دشمنی بین هوادران دو تیم نباشد. شایسته است فدراسیون فوتبال، صدا و سیمای ملی و تمامی رسانه های دیداری و نوشتاری با فرهنگ سازی و اقدامات لازم جلوی حاشیه های احتمالی را گرفته و نگذارند کار از این فراتر برود و علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد.امیدواریم فارغ از هر نتیجه ای پیروز این مسابقه حساس هواداران دو تیم باشند.

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.