آیرال خبر ،جانشین ستاد اربعین ناجا از عبور 430 هزار زائر اربعین حسینی از ابتدای ماه صفر تاکنون خبر داد و گفت: قبل از رسیدن به مرزها سه لایه کنترلی تدارک دیده شده و زائرانی که بدون گذرنامه و ویزا باشند بازگردانده می‌شوند.
: سردار محمد بابایی جانشین ستاد اربعین ناجا در خصوص آخرین تسهیلات اداره گذرنامه برای زائران اربعین حسینی،‌ اظهار داشت:‌ ساعت کار مراکز پلیس + 10 و دفاتر اصلی اداره گذرنامه افزایش یافته و این مراکز از ساعت 7:30 صبح تا ساعت 20 پذیرای زائران اربعین حسینی هستند.

جانشین ستاد اربعین ناجا تصریح کرد: تدبیری اندیشیده شده که حداقل 2 روز و حداکثر 3 روز گذرنامه در قبال مدارک کامل و بدون نقص صادر و توسط پست تحویل افراد شود؛ البته در موارد خاص، گذرنامه‌ در مرکز ستارخان به صورت یکروزه صادر می‌شود.

جانشین ستاد اربعین ناجا، وضعیت تردد زائران در مرزها را روان و رو به افزایش ارزیابی کرد و گفت: از اول ماه صفر تاکنون بیش از 430 هزار نفر زائر از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی از مرزهای کشور عبور و وارد عراق شده‌‌اند.

وی تصریح کرد: سهم مرز مهران 40 درصد، شلمچه 32 درصد و بقیه مرزها 28 درصد است.

سردار بابایی در پاسخ به دیگر پرسشی در خصوص وضعیت مرز خسروی اعلام کرد: این مرز همچنان بسته است؛ البته عدم بازگشایی این مرز نیز مشکلی برای تردد ایجاد نکرده و تردد از سایر مرزها به صورت روان در حال انجام است.

وی افزود: اتباع غیرایرانی باید به مرز شلمچه مراجعه کنند و از مراجعه به سایر مرزها بپرهیزند.

این مقام ارشد ستاد اربعین ناجا به وجود سه لایه کنترلی قبل از رسیدن به مرزها اشاره و اعلام کرد: هر فردی که گذرنامه و ویزا نداشته باشد، یا مدارکش معتبر نبوده و نقص داشته باشد، دیگر امکان رسیدن به نقطه صفر مرزی را ندارد.

سردار بابایی یکی از دلایل وجود تردد روان در مرزها را وجود همین سه لایه کنترلی دانست و افزود: به طور مثال در مهران از پل زائر مدارک کنترل می‌شود و اگر افراد دچار نقص مدرک باشند، برگشت داده می‌شوند.

وی در پاسخ به دیگر پرسشی در خصوص خروج افراد در سال‌های گذشته بدون داشتن گذرنامه و ویزا اعلام کرد: تجربه سال‌های گذشته باعث شده که ما این سه لایه کنترلی را ایجاد کنیم؛ در سال‌های گذشته در مقاطعی ازدحام جمعیت در نقطه صفر مرزی و انباشته شدن آنها باعث ایجاد مشکل در تردد زائران
کدخبر11100255
انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.