مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از برگزاری هفدهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز خبر داد و گفت: نمایشگاه کتاب تبریز بزرگترین رویداد فرهنگی شمال غرب کشور است.

به گزارش آیرال خبر، محمد محمدپور عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه ستاد برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز اظهار داشت: نمایشگاه  کتاب تبریز را در میان صدها برنامه فرهنگی و هنری اجرا شده در سطح استان و منطقه می‌توان شاخص‌ترین و پرمخاطب‌ترین رویداد عنوان کرد.

وی افزود: علیرغم تنگناهای اعتباری و منابع تخصیص یافته،‌این رویداد هر سال بهتر و گسترده‌تر و تاثیرگذارتر از سال پیش برگزار می‌شود و دلیل این مدعا، استقبال گسترده مردم و فروش هشت و نیم میلیاردی کتاب در نمایشگاه سال پیش بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: در ایامی که نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تبریز برگزار می‌شود، علاقمندان به کتاب و کتابخوانی از استان‌های مختلف و حتی کشورهای مجاور به این نمایشگاه مراجعه می‌کنند و به عبارتی تبریز به کانون مبادلات فرهنگی منطقه تبدیل می‌شود.

محمدپور،‌نمایشگاه کتاب را نقطه‌ِ عطفی در ارتباط با جریان نشر عنوان کرد و گفت: در طول برگزاری این نمایشگاه فضای رقابتی مثبت و سازنده‌ای در حوزه‌ی نشر ایجاد می‌شود و شاید به جرات بتوان گفت اگر این نمایشگاه نباشد حوزه‌ی نشر در عرصه‌ِ کیفی شاهد تحرک چندانی نخواهد بود.

وی همچنین به جریان اقتصادی ایجاد شده در حوزه‌ی فرهنگ و دیگر حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی در استان همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز اشاره کرد و گفت: بخش‌های مختلفی چون صنعت هتلداری، حمل و نقل،‌ پست، و ده ها حوزه‌ی دیگر از برگزاری نمایشگاه کتاب و رونق اقتصادی ایجاد شده منتفع می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی ادامه داد:مسیر توسعه کشور در تمام ابعاد از مسیر مطالعه و آگاهی‌اندوزی می‌گذرد و این خود  نشانگر اهمیت برگزاری نمایشگاه کتاب است.

محمدپور با بیان اینکه نمایشگاه کتاب تبریز بزرگترین رویداد فرهنگی شمال غرب کشور است، افزود: بخش‌های جنبی مختلفی برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: اقدامات مختلفی برای تقویت کتاب‌خوانی و مطالعه در استان انجام شده است که نمایشگاه کتاب یکی از مهم‌ترین آنهاست.

محمدپور تصریح کرد: این نمایشگاه با هدف دسترسی سهل و کم‌هزینه مردم به تازه‌های نشر و رقابت سالم ناشران استانی، کشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود و امسال سعی ما بر این خواهد بود که هم ناشران آخرین آثار تولید شده خود را به نمایشگاه بیاورند و هم ناشران خارجی به روزترین آثار خود را ارائه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: در شانزدهمین دوره از برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز ١٨ میلیارد ریال بن کتاب با ٢� درصد تخفیف ارائه شد که رقم قابل توجهی محسوب می‌شود و امسال نیز سعی خواهیم کرد این رقم را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر لزوم تمهید زیرساخت‌های برگزاری نمایشگاه کتاب، افزود: ایجاد زمینه برای حضور مردم و بخش خصوصی موجب رونق این نمایشگاه خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: این نمایشگاه به یک پدیده‌ای اثرگذار تبدیل شده  و از مهمترین فعالیت فرهنگی شمال غرب محسوب می‌شود و مطالبه اهالی فرهنگ و هنر در منطقه نیز هست.

گفتنی است، هفدهمین نمایشگاه کتاب تبریز از ۲۹ مهر تا ۴ آبان‌ ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار خواهد شد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.