معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز:

هماهنگی نهادهای فرهنگی موجب سکون در وضعیت طلاق شده است

توسطسردبیر

دی 27 1398

کنگره خانواده

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز گفت: به سبب مدیریت هماهنگی که بین تمام نهادهای فرهنگی اتفاق افتاده، طی ۳ سال اخیر وضعیت طلاق در حالت سکون بوده و شاهد رشد طلاق نبوده ایم.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، حجت الاسلام والمسلمین احمد حمیدی صبح امروز در نشست استانی کنگره ملی خانواده اظهار داشت: از ابتدای ۹۷ تا تیرماه ۹۸ تعداد ۵۰۵ هزارو ۵۶۵ مورد ازدواج و همچنین در همان بازه زمانی ۱۷۵ هزارو ۶۱۴ مورد طلاق در کشور به ثبت رسیده است.

او افزود: یک سوم این تعداد ازدواج ها منجر به طلاق شده است؛ یعنی از هر سه ازدواج یک مورد متلاشی شده است.

حمیدی با اشاره به سن طلاق در استان و کشور، تصریح کرد: میانگین سن مردان در طلاق ۳۶ و میانگین سن زنان ۳۲ است این در حالی است که در آذربایجان شرقی میانگین سن طلاق برای مردان ۲۷ و زنان ۲۳ سال است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز طلاق در سن کم و بدو زندگی را زنگ خطر و فاجعه دانست و افزود: حدود ۹ میلیون مجرد در کشور است که در سن ازدواج هستند و همچنین میانگین انتظار برای ازدواج ۶ تا ۹ سال در کشور است.

او میانگین کشوری طلاق در آذربایجان‌شرقی را ۴.۶ درصد عنوان کرد و گفت: خوشبختانه وضعیت طلاق نسبت به میانگین کشوری بهتر است. فرهنگ و پیشینه ما، متلاشی شدن خانواده‌ها را تائید نمی‌کند. است. خانواده اجتماعی کوچک بوده و این اجتماع کوچک خانواده را شکل داده است.

حمیدی اظهار داشت: ازدواج دیرهنگام، آسیب های اجتماعی، نشاط، امید و ناامیدی، خیانت، طلاق، بداخلاقی، اضطراب و ناآرامی و… همه و همه موضوعاتی مربوط به نهاد خانواده است چرا که این خانواده و نهادهای کوچک در نهایت یک جامعه را شکل می دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز ادامه داد: باید با تشویق و ترغیب جوانان به ازدواج تلاش خود را معطوف آگاهی‌دهی برای جوانان در موضوع ازدواج کنیم. آموزه‌های دینی در ضرورت ازدواج و تشکیل خانواده را بیان کنیم در کنار اینها موضوع مهم آگاهی‌دهی برای زوجین و جوانان پیش از ازدواج است.

او خاطرنشان کرد: آموزش مهارت های همسرداری به طور علمی و مبانی منطبق با اسلام، آموزش حقوق متقابل زوجین و… از نکات حائز اهمیت در این خصوص است چرا که اگر نهاد خانواده مستحکم باشد امید نیز در جامعه جاری خواهد شد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.