جامعه المصطفی.jpg

اولین همایش بین المللی فقه گردشگری با حضور محققانی از ۵۰ کشور جهان، با مشارکت شهرداری تبریز اردیبهشت ماه در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، اولین همایش بین المللی فقه گردشگری با حضور محققانی از ۵۰ کشور جهان، روزهای ۴ و ۵ اردیبهشت ماه امسال در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

این همایش با هدف معرفی ظرفیت‌های موجود شهر تبریز در بحث گردشگری اسلامی برای ملیت‌های مختلف برگزار می‌شود و حضور ۳۰۰ محقق گردشگری اسلامی و گردشگری حلال در تبریز اقدامی جدید و تأثیر گذار در این عرصه است و علاوه بر این محققین جهانی، محققانی از چندین استان کشور هم در این همایش شرکت دارند.

بر اساس اعلام دبیر علمی همایش، همایش بین المللی فقه گردشگری  در ۶ محور علمی برگزار می شود که ۲۵۰ مقاله از داخل و خارج کشور به دبیرخانه همایش ارسال شده بود که توسط ۵۰ داور دانشگاهی و حوزوی مورد بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام قربانی می گوید: حدود دو سوم مقالات از محققین خارجی است و به ۵ زبان دنیا ترجمه شده است.

وی افزود: از مجموع ۲۵۰ مقاله دریافتی ۱۵۰ مقاله مورد پذیرش داوران قرار گرفت و از این تعداد در نهایت ۱۰ مقاله برتر در حوزه‌های مختلف به بخش پایانی راه یافت که در پایان همایش از صاحبان این مقالات تجلیل خواهد شد.

حجت الاسلام قربانی همچنین از تولید کتابی با عنوان “جستارهای قرآنی در بحث گردشگری اسلامی” از چکیده مقالات رسیده به دبیر خانه همایش خبر داد و ابراز داشت: سه مهمان اصلی در حوزه گردشگری اسلامی و حلال از کشورهای خارجی داریم که سخنرانان اصلی هستند و سعی داریم در کمیسیون‌های تخصصی چالش‌ها و راهکارهای گردشگری اسلامی و حلال را مورد بررسی قرار دهیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.