گام دوم انقلاب

استاد حوزه و دانشگاه و عضو کمیته علمی همایش ملی “شهر پایدار و گام دوم انقلاب بر نقش همایش ملی “شهر پایدار و گام دوم انقلاب” در تحقق اهداف بیانیه گام دوم و حقوق شهروندی تاکید کرد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، حجت الاسلام نظری در تشریح این مهم گفت: در صورتی که همایش با نگاه اجرایی و پیوست رسانه ای همراه بوده و در مقالات و برنامه های اجرایی دچار برداشت های سلیقه ای نشود و اولویت بندی را به هم نزند، می تواند نقش موثری در پیگیری اهداف گام دوم داشته باشد.

عضو کمیته علمی همایش ملی “شهر پایدار و گام دوم انقلاب”به ابعاد مختلف شهر پایدار در منظر بیانیه گام دوم پرداخت و تاکید کرد: شهر پایدار هم راستا با نگاه تمدن اسلامی بوده که توجه ویژه ای به حقوق واقعی شهروندی دارد و نقطه مقابل حقوقی سازی رسانه است.

وی همچنین یادآور شد:  اقتصاد مقاومتی درون زا و برون نگر و تولید محور بوده که آن را نباید با اقتصاد ریاضتی خلط مطلب کرده و هم سان دانست.

از سوی دیگر به گفته وی؛ توجه به سبک زندگی مردم و بیش از همه رفاه، تفریح و امنیت شهری، دیپلماسی شهری از جمله مواردی است که در شهر پایدار در منظر گام دوم انقلاب پیگیری می شود.

حجت الاسلام نظری در ادامه بر ضرورت توجه به امپراطوری خبری و پدافند غیر عامل و فضای مجازی تاکید کرد و افزود: اهداف گام دوم طبق بیانات رهبری بستر سازی برای ظهور و ترویج فرهنگ انتظار، ایجاد امیدواری واقع بینانه برای جوانان و نسل اینده برای پذیرش مسئولیت اداره نظام اسلامی، تحقق وحدت امت اسلامی، تشکیل جهان اسلام و مقابله جدی با تمدن غربی بوده که این همایش در ابعاد مختلف خود می تواند به آنها توجه کرده و بستر را برای رسیدن به این اهداف به نوبه خود فراهم آورد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.