آیرال خبر،مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی گفت: رسانه ملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی آماده همکاری با تولیدکنندگان و صاحبان صنعت است.

به گزارش آیرال خبر،سیدمحسن لطیفی عصر امروز در نشست کار گروه فرهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در آن اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت تبریز هم حضور داشتند، با بیان اینکه صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی در سال‌جاری علاوه بر پخش اخبار مختلف اقتصادی و صنعتی، بیش از 52 برنامه تلویزیونی و میزگرد اقتصادی تولید و پخش کرده است، اظهار داشت: رسانه استانی در کنار دیگر برنامه‌های مربوط به اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی آماده همکاری بیش از پیش برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

وی با تاکید بر اینکه رسانه ملی به دنبال تقویت باورهای عمومی جامعه است، افزود: این رسانه مردمی می‌تواند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی استان با تقویت و تبیین اهمیت حمایت از تولیدات داخلی مانع از ورود کالای قاچاق به کشور شود و در این زمینه همکاری همه جانبه با صاحبان صنایع و تجار ضروری است.

مدیرکل امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست با تاکید بر اینکه سالانه بیش از 25 میلیارد دلار کالا به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، افزود: این پدیده علاوه بر آسیب‌رسانی جدی به تولید داخلی باعث عدم بهره‌مندی نظام اقتصادی کشور از جمله عوارض گمرکی می‌شود.

محمود چمنی ضعف تولیدات داخلی، محدودیت و ممنوعیت صدور کالا، نبود کنترل شدید مرزی و موانع گمرکی موجود را از عوامل موثر در بروز پدیده قاچاق کالا برشمرد.

اجتماعی 94/10/19

کدخبر110447

خبرنگار125

انتهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.