آیرال خبر ،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی وجود چهل و هفت منطقه نمونه گردشگری در استان آذربایجان شرقی را فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان دانست.

به گزارش آیرال خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، فرزین حق پرست در همایش معرفی طرح منطقه نمونه گردشگری جزیره اسلامی گفت: مکان یابی و توجه به شرایط توپوگرافی منطقه نمونه گردشگری جزیره اسلامی (شانلی) به درستی انجام شده است.

حق پرست ادامه داد : با توجه به اهمیت بحث سرمایه گذاری در استان به ریاست استاندار آذربایجان شرقی، سند تدبیر و توسعه نتظیم شده است که هفت هسته کلیدی در آن به محوریت بخش های مختلف استان مشخص شده است و امید می رود در سایه تدابیر اندیشیده شده و اجرایی کردن تصمیم های گرفته شده در این حوزه شاهد رونق روز افزون گردشگری استان باشیم.

وی همچنین گفت: با اجرایی شدن این اهداف سند تدبیر و توسعه صنعت گردشگری نیز گسترش خواهد یافت چرا که توجه به پروژه های گردشگری در این سند مطرح است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جاذبه های گردشگری موجود در استان خاطر نشان کرد: مناطق طبیعت گردی ، روستاهای هدف گردشگری ، موزه ها و خانه های تاریخی ، مجتمع های آب درمانی و وجود نوار ساحلی ارس سرمایه گذاران را برای حضور و سرمایه گذاری در این استان مجاب می کند و اداره کل میراث فرهنگی سعی می کند با تسهیل شرایط سرمایه گذاری باعث تشویق سرمایه گذاران شود.

وی همچنین گفت : گردشگری حلال نیز یکی از بحثهای مهم روز گردشگری ایران است، که ریاست سازمان بر این موضوع تاکید دارد و باید زیرساخت های گردشگری حلال برای حضور گردشگران فراهم شود.

فرهنگی 94/7/21

کدخبر110157

کدخبرنگار145

انتهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.