آیرال خبر- نایب‌رئیس خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور با بیان اینکه وزارت کار می‌خواهد خبرنگاری را از مشاغل سخت و زیان‌آور حذف کند، گفت: البته بحث و بررسی‌ها در کمیسیون‌های معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه دارد.

 

نایب‌رئیس خانه مطبوعات: وزارت کار می‌خواهد خبرنگاری را از مشاغل سخت و زیان‌آور حذف کند

به گزارش آیرال خبر، اسد بابایی با اشاره به اینکه رسانه‌ها و مطبوعات کشور از لحاظ اقتصادی با مشکلات متعددی مواجه هستند، اظهار داشت: با توجه به این‌که رسانه‌های مکتوب با گران شدن قیمت کاغذ و زینک با مشکلات عدیده‌ای گرفتار شده‌اند به‌خودی‌خود این امر موجب تضعیف رسانه‌های مکتوب می‌شود و این مهم احتمال تعطیلی نشریات با سابقه در کشور را افزایش می‌دهد و فعالیت حداقلی این نشریات با شرایط فعلی نیز دور از انتظار نیست.

نایب‌رئیس خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور ادامه داد: هزینه‌های دفتری و ضعف اقتصادی سازمان‌ها و حذف آگهی بعضی از وزارتخانه‌ها و نهادها از جمله مهم‌ترین عوامل تضعیف رسانه‌هاست و در شرایط کنونی است در حالی که عملاً می‌بینیم هزینه‌ای که برای چاپ نشریات می‌شد به‌طور چشمگیری افزایش‌یافته است.

بابایی تصریح کرد: وزارت کار می‌خواهد خبرنگاری را از مشاغل سخت و زیان‌آور حذف کند البته بحث و بررسی‌ها در کمیسیون‌های معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه دارد، با این حساب می‌توان گفت خبرنگاران بر لبه تیغ حرکت می‌کنند و اگر مسئولان مربوطه اطلاع داشته باشند خبرنگاران برای تهیه گزارش به مناطق مختلف پرخطر و صعب‌العبور سفر می‌کنند آن‌وقت خود به سخت و زیان‌آور بودن شغل خبرنگاری اذعان می‌کنند.

وی با بیان اینکه سامان‌دهی امور بیمه‌ای خبرنگاران مطالبه چندین و چند دهه‌ای خبرنگاران کشور است، گفت: امیدواریم با تدابیری که در آینده مسئولان لازم است اتخاذ کنند دغدغه بیمه‌ای خبرنگاران حل شود تا حداقل خبرنگاران مشکل معیشت و بیمه‌ای نداشته باشند تا بتوانند حداقل‌های معیشتی خود را تأمین کنند.

نایب‌رئیس خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور با اشاره به خبرهای واصله مبنی بر شکایت برخی مدیران از رسانه‌های استانی یادآور شد: نباید مسئولان حتماً از انتقاداتی که در رسانه‌ها و مطبوعات منتشر می‌شود گارد بگیرند و اگر در صحت و سقم مطالب ایراداتی هم وجود دارد راهکارش ارسال جوابیه است که قانون‌گذار در قانون مطبوعات پیش‌بینی کرده است و پایگاه خبری یا نشریات ملزم به درج جوابیه هستند.

بابایی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها مشاوران مدیران و امین مردم هستند، خاطرنشان کرد: شکایت از رسانه‌ها و مطبوعات ضعفی برای مدیران محسوب می‌شود، این در حالی است مدیران می‌توانند از رسانه‌ها به‌عنوان مشاوران مورد اطمینانی که دغدغه مردم را بر گردن دارند بهره‌گیری بگیرند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.