فرش

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۸ تبریز از تکمیل بزرگترین و زیباترین نقاشی دیواری مربوط به فرشهای تبریز خبر داد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، یدالله ابراهیم پور ضمن اعلام خبر فوق افزود: ایده اجرای نقاشی دیواری در دیوار مجاور پردیس علامه امینی مربوط به سال ۹۷ است که به منظور زیباسازی این دیوار سیمانی و ایجاد چشم انداز زیبا در منطقه پل قاری، فراخوانی در اریبهشت ماه ۹۷ توسط منطقه ۸ برگزار شده و قرار بود با داوری طرح ها، طرح برگزیده برای اجرای نقاشی دیواری در هفت تیر انتخاب و معرفی شود. با توجه به عدم تائید فنی طرح های ارسالی توسط هیات داوران، مقرر شد این فراخوان تمدید و جلسه دوم داوری در ۲۸ مرداد مجددا برگزار شود که این جلسه نیز برگزار شده و طرح علیرضا راشدی از نقاشان برجسته فرش ریزبافت تبریز به عنوان طرح برتر فراخوان انتخاب و معرفی شد.

ابراهیم پور به زمان اجرای شش ماهه طرح اشاره کرده و افزود: مدت زمان اجرای نقاشی دیواری فرش های تبریز، شش ماه به طول انجامید که یکی از دلایل طولانی شدن پرسه اجرایی طرح، هم زمانی اجرای این طرح با فصل پائیز و زمستان و وجود رطوبت و برودت هوا بود که سرعت اجرای پروژه را تحت تاثیر قرار می داد.

معاون خدمات شهری منطقه ۸ به جزئیات طرح اشاره کرده و گفت: طرح نقاشی دیواری فرش های تبریز برگرفته از نقشه فرش های ریز بافت تبریز در دوره صفوی با طرح “شاپان گول” و “افشان گول” بوده که جهت زیبایی طرح از دو نوع رنگ کرمی و پیازی در اجرای آن استفاده شده است.

ابراهیم پور افزود: این نقاشی دیواری بر روی دیوار مجاور پردیس علامه امینی و در متراژ ۴۲۰ متر مربع و با ۸ متر ارتفاع اجرا شده است که با نمایش منحصر بفرد فرشهای بی همتای تبریز بر روی دیوار، چشم اندازی زیبا به محدوده پل قاری بخشیده و معرف زیبای فرش تبریز میباشد که شهره جهانی دارد.

معاون خدمات شهری منطقه ۸ در پایان به جنس رنگ های مورد استفاده در این نقاشی دیواری اشاره کرده و افزود: به منظور افزایش مقاومت این نقاشی، از رنگهای اکریلیک و با زیرسازی های اصولی استفاده شده و به منظور افزایش ماندگاری نقاشی در برابر نور خورشید و رطوبت، لایه ای از مواد عایق نانو بر روی نقاشی اجرا شده است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با اجرای چنین طرح های زیباسازی در سطح حوزه شاهد افزایش زیبایی های بصری در منطقه تاریخی فرهنگی تبریز باشیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.