آیرال خبر ،حجت الاسلام وحدت مشهوری  از آمادگی امام‌زاده های تبریز برای میزبانی مراسم عقد زوج های جوان مطابق با موازین شرعی خبر داد.

به گزارشآیرال خبر ،  معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در مراسم پیوند آسمانی در جوار امامزاده سید حمزه تبریز گفت: امامزاده ها اعلام آمادگی کرده اند در مورد عقد هایی که مطابق با موازین شرعی بوده و با مهریه های کم هستند با رعایت موزاین شرعی و اسلامی مراسم ازدواج زوج های جوان را برگزار کنند.

 

وی با اشاره به اهداف برگزاری مراسم عقد زوج های جوان در مکان مقدس و معنوی امامزاده سید حمزه افزود: هدف اصلی این است که در سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) به همگان نشان دهیم که امامزاده فقط جای برگزاری مراسم عزا نیست بلکه مراسم شاد عقد و عروسی نیز با رعایت موازین شرعی و اسلامی می توان در این مکان های معنوی برگزار کرد.

 

وی با بیان اینکه این مراسم حاصل وقف بانویی است که 160 سال قبل از دنیا رفته است، تاکید کرد: بانویی 160 سال قبل اموال خود را جهت کمک و دستگیری از زوج های جوان وقف کرده بود و سازمان اوقاف نیز خود را موظف دانسته است که به وصیت این بزرگوار عمل کند.

 

حجت الاسلام مشهوری وقف را تبدیل فانی به باقی عنوان کرده و اظهار کرد: انسان با وقفی که قبل از مرگ خود انجام می دهد باعث می شود تا یاد و نام وی که با مرگش از بین خواهد رفت باقی بماند و حتی پس از مرگ وی نیز با انجام کارهای خیز ثواب و پاداش به پرونده او اضافه شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه استان هم چنین بیان کرد: طبق آیات و روایات کسی که موجبات ازدواج دو تن را فراهم نماید خداوند متعال در قیامت رحمت خود را شامل حال آن فرد خواهد کرد.

 

وی هم چنین در پایان از اداره کل بهزیستی استان، کمیته امداد امام خمینی(ره) استان و دانشگاه ها که سازمان اوقاف رادر برگزاری این مراسم یاری نمودند قدردانی کرد.

 

گفتنی است؛ در این مراسم عقد یک زوج جوان جاری شده و از 65 زوج دیگر با اهدای جوایزی تجلیل به عمل آمد.

 

فرهنگي و هنري

1394/06/25

کدخبر:11077

خبرنگار: 121

انتهاي پیام

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.