صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی فرخنده میلاد پیامبر رحمت و فخر آفرینش، و امام جعفرصادق علیه السلام را با برنامه های متنوع جشن می گیرد.  

به گزارش آیرال خبر به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، معاونت های صدا، سیما و رادیو برون مرزی شبکه سهند به مناسبت میلاد پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله و همچنین ششمین اختر تابناک آسمان امامت در ایام هفته وحدت برنامه های شاد و مفرحی را تدارک دیده است.

معاونت سیما در برنامه های سحرلر ، خانواده، تبریزیم، گئجه لر و کندیمیز به صورت ویژه به موضوع میلاد مسعود نبی مکرم اسلام پرداخت می کند. دعوت از کارشناسان حوزوی و دانشگاهی و بررسی موقعیت منطقه حجاز در دوران جاهلیت و پس از میلاد پیامبر اسلام ، بررسی وضعیت مسلمانان و جامعه در زمان امامت ششمین پیشوای مسلمین و نقش آن حضرت در پرورش شاگردان بی نظیر و تاسیس شیعه اثنی عشری، دعوت از گروه های موسیقی محلی و بومی و اجرای زنده در برنامه ها، پخش کلیپ ها و وله های متنوع ، پخش گزارش های مردمی و انتقال حال و هوای مردم در روزهای جشن و شادی به بیننده ها و پوشش مراسم ها و جشن های مربوط به این هفته در سطح شهر از اهم آیتم های برنامه های تدارک دیده شده در سیمای سهند شمرده می شود. همچنین پخش سری جدید برنامه گئجه لر همزمان با شب میلاد پیامبر خوبی ها و مهربانی ها مشتمل بر آیتم های موسیقی، نمایش های شاد و طنز، گزارش های مردمی ، معرفی مناطق و محلات مختلف تبریز و .. آغاز می شود.

معاونت صدای این مرکز هم برنامه های متنوعی را برای این هفته درنظر گرفته است. پخش برنامه های سحرلر ، دانیشیق ، دعوت و شهریمیز به صورت ویژه و پرداخت به سبک و سیره نبوی ؛ اجرای مشترک با مرکز مهاباد ؛ برقراری ارتباط با مراکز اهل سنت (کردستان-مهاباد-گلستان-خراسان شمالی-سیستان و بلوچستان) در برنامه آخشاملار و پخش ویژه برنامه طنز قند و عسل از جمله  این برنامه هاست. رادیو مراغه هم در کنار برنامه های مرکز تبریز برنامه های زنده و تولیدی مختلفی  برای مخاطبان خود در هفته وحدت تدارک دیده است که می توان به برنامه سحرگوروشی  ، برنامه آخشاملار، برنامه ائویمیز، معرفت چشمه سی ، ویژه برنامه ولادت پیامبر اعظم (ص) به مدت ۶۰دقیقه و ویژه برنامه سراج منیر اشاره کرد.

رادیو برون مرزی تبریز در هفته وحدت آذری زبان های آن سوی مرزها را میهمان برنامه های مختلف خود میکند. در برنامه های سلام دینله ییجی ، شناور ، چراغ ، عابیده لر جاذبه لر، نمایش رادیویی ، سیزه سلام  ، پنجره ، سخنرانی ، مشکات ، بخش خبری ، بلاغت یولو ، اسلام غنچه لری و ایلن سنه چای دئمیشم  به ابعاد مختلف زندگی حضرت پیامبر از ولادت تا نوجاونی ، جوانی ، بعثت و تا پایان عمر مبارکشان پرداخته می شود.

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.