معاون ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز:

پارک تخصصی ورزش در تبریز احداث می شود/ برنامه ریزی برای توسعه ورزش همگانی در مدارس

توسطسردبیر

دی 17 1398

بهمن عبدی

معاون ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز گفت: اعضای ورزشدوست شورای شهر از ایجاد و راه‌اندازی پارک تخصصی ورزش در تبریز استقبال کردند.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، بهمن عبدی امروز با اشاره به لزوم توجه به ورزش همگانی و شهروندی اظهار کرد: یکی از ابزارهای ایجاد نشاط و سرزندگی در شهر، توجه به ورزش و گسترش فعالیت‌های ورزشی در اماکن عمومی و پارک‌ها است.
او افزود: در این راستا نیازمند افزایش میزان حمایت مسئولان به ویژه اعضای شورای شهر هستیم تا با تخصیص بودجه مناسب، راه برای ایجاد زیرساخت‌های بیشتر در حوزه ورزش همگانی و شهروندی هموارتر شود.
معاون ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز با اشاره به اقدامات این سازمان در راستای توسعه ورزش همگانی گفت: به منظور ارتقای سطح سلامتی شهروندان که ارتباط مستقیمی با شادابی و نشاط اجتماعی دارد، برنامه‌های مختلفی را در بخش‌های مختلف طرح‌ریزی می‌کنیم. برای مثال در ورزش کارمندی، ورزش بانوان، ورزش اقشار مختلف و … طرح‌های مختلفی داریم.
عبدی ادامه داد: از سوی دیگر به منظور تبیین ورزش همگانی و آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با ورزش، طرح‌هایی برای مدارس برنامه‌ریزی کرده‌ایم که طی آن دانش آموزان به همراه اولیای خود در فعالیت‌های ورزشی شرکت می‌کنند. این برنامه‌ها علاوه بر افزایش سرانه ورزشی و نشاط اجتماعی، موجب ارتباط بیشتر دانش آموزان و اولیا با همدیگر و تحرک بیشتر در مدارس می‌شود که برای اجرای این طرح نیز توافقاتی صورت گرفته است.
او در رابطه با اجرای دومین دوره المپیاد ورزشی محلات تبریز خاطرنشان کرد: در سال گذشته نخستین دوره المپیاد ورزشی محلات را برگزار کردیم که استقبال قابل‌توجه همشهریان این مطالبه را ایجاد کرد تا دومین دوره المپیاد را از نظر کمّی و کیفی ارتقا دهیم. در همین راستا جلسات هماهنگی برگزار شده و قصد داریم با آماده‌سازی مقدمات کار، دومین دوره المپیاد ورزشی محلات تبریز را از دهه مبارک فجر آغاز کنیم.
معاون ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز در رابطه با ایجاد پارک تخصصی ورزش در این شهر عنوان کرد: قطعاً ایجاد زیرساخت‌های ورزشی می‌تواند به افزایش سرانه ورزشی کمک کند. در همین راستا در نظر داریم با حمایت اعضای محترم شورای شهر نخستین پارک تخصصی ورزشی را در کلانشهر تبریز ایجاد کنیم.
عبدی افزود: بدین منظور بررسی‌های لازم را انجام داده ایم و پارک‌های مستعد را شناسایی کرده‌ایم اما در فاز نخست قصد داریم یکی از این پارک‌ها را به عنوان پارک تخصصی ورزش تجهیز کنیم.
او با اشاره به استقبال اعضای شورای شهر از این طرح گفت: اعضای ورزشدوست شورای شهر از ایجاد و راه‌اندازی پارک تخصصی ورزش در تبریز استقبال کردند. بر همین اساس با تمرکز بیشتر به دنبال فراهم کردن زیرساخت‌های لازم هستیم تا در آینده‌ای نه‌چندان دور، نخستین پارک تخصصی ورزش را در تبریز راه‌اندازی کنیم. در حال حاضر و با توجه به شرایط موجود، پارک مشروطه اولویت بیشتری نسبت به سایر پارک‌های بررسی شده دارد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.