آیرال خبر- معاون اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری گفت: از گذشته مردم را تنبل بار آورده‌ایم و همیشه گفته‌ایم عوارض را نگه دارید و در دهه فجر با تخفیف پرداخت کنید!

به گزارش آیرال خبر، در جلسه امروز شورای شهر تبریز بعد از پاسخ شهردار به سوال فرج محمدقلیزاده، جمعی از ساکنین محله ستارخان در خصوص ساماندهی وضعیت مزار شهدای این محله در صحن شورا حاضر شدند. این موضوع با واکنش مسعودی‌ریحان مواجه شد.

وی عنوان کرد: قرار نیست از هر محله بیایند و خارج از دستور جلسه حرف بزنند، ما نماینده تمام محلات تبریز هستیم و اگر از همه محلات افرادی به شورا بیاییند و بخواهند حرف بزنند آیاچنین اجازه‌ای به آنها می‌دهید؟

یکی از اهالی محل که به نمایندگی در شورا حاضر شده بود نیز گفت: شما باید به وضعیت مزار شهدای ستارخان که به بدترین وضعیت رسیده رسیدگی کنید، آیا حق شهدای ما این است که در چنین مزاری قرار بگیرند؟

وی ادامه داد: اجازه جابجایی و ترمیم مزار شهدا را از حاج آقا آل‌هاشم گرفته‌ایم اما اوقاف به ما می‌گوید که شهرداری باید در قبال این زمین، زمین دیگری به آنها بدهد.

شهردار تبریز نیز خطاب به اعضا اظهار داشت: اداره اوقاف باید در این خصوص همکاری کند، قرار نیست شهرداری هم امکانات را فراهم کند و هم التماس کند، از شما خواهش می‌کنیم از اوقاف پیگیر باشید.

در ادامه معاون اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری در خصوص تعرفه عوارض محلی سال ۹۸ گفت: در تعیین تعرفه عوارض محلی باید از مردم نظرخواهی کنیم، در مناطق دهگانه شهرداری وحدت رویه مشاهده نمی‌شود.

وی ادامه داد: عوارض محلی همچنان به صورت دستی محاسبه می شود و لابی‌گری در آن اتفاق می‌افتد، نقد جدی ما به آرای هیئت عمومی است زیرا برخی‌ها عوارض را ساختگی تعیین و تغییر شکل می‌دهند.

عباس خراسانی با بیان اینکه منابع درآمدی مناطق  محل بحث است، عنوان کرد: نباید مباحث فقط در هزینه‌ها انجام شود، نمی دانم چرا سیستم پیامکی شهرداری راه اندازی نمی‌شود تا به شهروندان اطلاع رسانی شود.

وی ابراز کرد: از گذشته مردم را تنبل بار آورده‌ایم و همیشه گفته‌ایم عوارض را نگه دارید و در دهه فجر با تخفیف پرداخت کنید! در دفاتر پیشخوان هم هیچ کاری نمی‌کنند و فقط از مردم ۲۳ هزار تومان می‌گیرند و یک پرونده درست کرده و به شهرداری می‌فرستند.

در ادامه معاون شهردار تبریز اظهار داشت: تنها شهرداری که در مستند سازی عوارض قدمی برداشته شهرداری تبریز است، پیام تعرفه ، توسعه پایدار شهری با رویکرد توانمندسازی اقتصاد شهری است.

در ادامه اشرف‌نیا و تقی‌پور برای عضویت در شورای حل اختلاف با پیمانکاران کاندید شدند و بنا شد اعضا با رای مخفی یکی از این دو عضو را انتخاب کنند که با انصراف اشرف‌نیا، عبدالله تقی‌پور به عضویت شورای حل اختلاف با پیمانکاران در آمد.

در پایان پس از ادای توضیحات عباس خراسانی، معاون مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی در خصوص چارچوب تعرفه عوارض محلی سال ۱۳۹۸ ، شورای شهر ادامه بررسی این لایحه را به نشست روز سه شنبه خود موکول کرد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.