آیرال خبر- جلسه امروز شورای شهر تبریز با خارج شدن دستورکار بررسی درآمدهای شهرداری در سال ۹۷ ادامه یافت.

به گزارش آیرال خبر، در جلسه امروز شورای شهر تبریز بعد از خارج شدن بررسی درآمدهای شهرداری در سال ۹۷ از دستور کار شورانشینان، موارد ایرادات ارسالی از طرف فرمانداری به مفاد تعرفه عوارض محلی سال آینده در دستور کار شورا قرار گرفت.

محمدباقر بهشتی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در خصوص بندهای ایرادات فرمانداری تاکید کرد که طبق قانون، نرخ عوارض نباید بیش از نرخ تورم کشور باشد و لذا در تعرفه عوارض محلی بیش از ۲۰۰ بلوک به میانگین ۲۰ درصد افزایش داشته است.

در حالیکه شکور اکبرنژاد بر ادامه بررسی ایرادات فرمانداری تاکید داشت این موضوع با مخالفت اعضا مواجه شد که رئیس شورا در واکنش به این موضوع گفت: هرکاری که دلتان می‌خواهد انجام دهید شما که به حرف‌های من گوش نمی‌دهید.

در نهایت مقرر شد یک گروه کارشناسی متشکل از کارشناسان مربوطه تا روز سه شنبه به بررسی ایرادات پرداخته و در جلسه فوق العاده همان روز مورد بررسی قرار گیرد.

عبدالله تقی‌پور نیز در این جلسه تصریح کرد: ضعف مدیریت در فضای سبز در سال ۹۷ کاملا مشهود بود و پیمانکاران برای جبران ضرر خود کارگران را استثمار می‌کنند و کاری را که با ۲۰ کارگر باید انجام شود را با ۱۰ کارگر انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: آقای شهردار می‌گویند که تاکنون به فضای سبز اجازه تغییر کاربری به بخش تجاری را نداده‌ایم، اعضای شورا از همه چیز خبر دارند!

در ادامه این جلسه ایرج شهین‌باهر در واکنش به سخنان تقی‌پور مبنی بر تخلف پیمانکاران و استثمار کارگران عنوان کرد: اگر پیمانکاران به دلیل مسائل مالی به استثمار کارگران بپردازند تقصیر خود ماست که نتوانسته ایم تاکنون نظارت کافی بر عملکرد آنها داشته باشیم.

وی ادامه داد: ممکن است پیمانکاران با کاهش تعداد کارگران تخلف نکنند و به جای آن حقوق کمتری را به کارگران بپردازند، بهتر است ما نظارت خودمان را افزایش دهیم.

شهردار تبریز در خصوص کنایه تقی‌پور مبنی بر اجازه تغییر کاربری نیز تاکید کرد: ما که تاکنون اجازه تغییر کاربری نداده‌ایم شاید در زمان خودِ شما چنین اتفاقی رخ داده است!

در ادامه فریدون بابایی‌اقدم در تذکری در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق حاشیه نشین ابراز داشت: در برخی مناطق در یک کوچه دو متری یک طبقه‌ها به چند طبقه تبدیل شده اند که این موضوع یعنی حرکت به سمت فاجعه! چطور ممکن است جلوی چشم ما در یک کوچه دومتری پنج جا تیرگذاری شود تا ساخت‌وساز غیرقانونی رخ دهد؟

وی افزود: با تشکیل یک کمیته انضباطی باید روند نامتعارف این کارها را متوقف کنیم که اگر اینگونه نباشد به طور حتم در آینده دچار مشکلات عدیده‌ای خواهیم شد.

در بخشی از این جلسه محرم محمدزاده با انتقاد از رئیس شورا در خصوص عدم اجازه برای طرح تذکر از مافیای به وجود آمده در خصوص تابلوهای تبلیغاتی نیز انتقاد کرد و گفت: یک شرکت وجود دارد که خواستار اجرای امور تبلیغاتی در ۴۰۰ بیلبورد شهری است اما متاسفانه مافیایی وجود دارد که اجازه نمی‌دهند با مزایده آزاد، کارها به شرکت‌های اصلح سپرده شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که می‌توان با بهره گیری از تجارب شرکت های بزرگ به اجرای طرح واگذاری بیلبوردها بپردازیم اما برخی دست‌های پشت پرده فعلا این اجازه را نمی‌دهند و این امر از عدم نظارت کافی مسئولان نشات می‌گیرد.

از جمله حواشی این جلسه صحبت‌های تلفنی مکرر اعضای شورا و حرف‌های درگوشی بود که به نظر می‌رسید در اغلب لحظات اعضا تسلطی بر موضوعات مطرح شده نداشتند.

گفتنی است؛ جلسه فوق العاده شورای شهر تبریز در ساعت ۱۸:۳۰ روز سه شنبه برگزار خواهد شد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.