تبریز

شهردار منطقه ۱۰ تبریز گفت: پروژه های مسیرگشایی ۲۰ متری شهید پیری و ۲۴ متری علی بقال اجرا می شود.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، رسول وظیفه شناس با حضور در برنامه زنده تلویزیونی “تبریزیم ” به تشریح عملکرد شهرداری منطقه ۱۰ تبریز پرداخت.

وظیفه شناس با اشاره به پروژه ساماندهی گلزار شهدا و احداث پارک ستارخان، اذعان کرد: به منظور ایجاد تغییر و تحول در چهره محلات و با درخواست‌های مکرر اهالی، گورستان متروکه ستارخان در وسعتی بالغ بر ۳۵ هزار متر مربع ساماندهی و به فضای سبز و فضاهای فرهنگی و ورزشی تبدیل می شود.

وی با اشاره به اینکه دو گروه هدف در این پروژه وجود دارد اظهار داشت: گروه اول کسانی هستند که امواتشان در این قبرستان است و برای این کار در محل دفن این افراد سنگ های مرمر سفید ۳۰*۲۰ گذاشته می شود.

شهردار منطقه ۱۰ تبریز ادامه داد: دومین گروه هدف پروژه را ساکنان این منطقه دانست و گفت: شهروندانی که ساکن اطراف این قبرستان هستند از گرد و غبار موجود در منطقه و وجود حشرات موزی گلایه مند بودند.

وظیفه شناس با بیان اینکه پس از آرامستان وادی رحمت، این مجموعه بیشترین شهدای میهن اسلامی را در خود جای داده است، گفت: در خصوص مزار شهدا نیز دقیقا با طرحی که بنیاد شهید ارائه می کند، مزار شهدا ساماندهی خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۰ تبریز تصریح کرد: این محدوده فضای سبز با تمام ویژگی هایی که دارد به عنوان اولین پارک گلهای شهر تبریز ساخته شده و در فضای آن بیش از ۴۰ نوع گل کاشته می شود.

وی خاطر نشان کرد: خارج از محوطه پارک نمازخانه، سرویس بهداشتی و محل بازی برای کودکان نیز احداث می شود.

شهردار منطقه ۱۰ تبریز  اعتبار پیش بینی شده برای ساخت این پروژه را ۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در مدت شش ماه این پروژه به اتمام می رسد.

وی افزود: با اتمام و بهره برداری از پروژه فوق شاهد بهبود وضعیت زیست محیطی منطقه خواهیم شد و آرزوی دیرینه ساکنان اطراف آرامستان برآورده می شود.

وظیفه شناس در ادامه به اقدامات عمرانی شهرداری منطقه ۱۰ پرداخته و اعلام داشت : در راستای ایجاد بستری مناسب جهت رضایتمندی ساکنین، ماکادام ریزی و زیرسازی با هدف ساماندهی معابر در خیابان ۴۲ متری انقلاب به طول ۵۵۰ متر و عرض ۳ متردر حال انجام است که با اتمام زیرسازی، عملیات آسفالت ریزی این خیابان نیز در آینده بسیار نزدیک انجام می شود.

وی مسیرگشایی را اولویت اول در اجرای طرح ­های عمرانی برشمرد و گفت: مسیر گشایی ۲۴ متری علی بقال واقع در اخر خیابان مفتح به طول ۳۲۵ متر در مرحله توافق و تملک املاک واقع در مسیر که تعدادی از املاک تملک شده و مابقی در دست اقدام می باشد.

وظیفه شناس همچنین به پروژه مسیرگشایی ۲۰ متری خیابان شهید پیری اشاره داشت و افزود: با اجرای این پروژه اتصال خیابان ۴۲ متری به دارائی ۴، در راستای اصلاح مسیر ها و تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه، کاهش بار ترافیکی محل و مرتفع شدن مشکل چندین ساله اهالی خواهد بود.

شهردار منطقه ۱۰ تبریز در ادامه به ارتقاء سطح کمی و کیفی معابر سطح منطقه اشاره کرد و افزود: در راستای حذف معضلات زیست محیطی و بهبود بخشیدن وضعیت تردد عابران پیاده و خودروها عملیات لکه گیری و ساماندهی معابر و محلات منطقه طی برنامه مشخص و زمان بندی شده توسط اکیپ های معاونت فنی و عمرانی و خدمات شهری این شهرداری در حال اجراست.

وظیفه شناس در پایان سخنان خود ضمن قدردانی ویژه از حمایت های شهردار تبریز و نیز پیگیری های اعضای شورای اسلامی شهر در راستای پیشبرد اهداف تعیین شده در این منطقه، با عنوان این مطلب که تلاش مجموعه همکاران برای ارائه بهترین و مناسب ترین خدمات در شأن مردم عزیز می باشد، تصریح کرد: شهروندان عزیز قدردان خادمین خود در شهرداری هستند و من امیدوارم مجموعه تلاشگران شهرداری منطقه ده بیش از گذشته بتوانند در خور منزلت آنان به ارائه خدمات بپردازند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.