دوربین های هوشمند

آیرال خبر- در راستای هوشمند سازی ترافیکی شهر تبریز، ۲۰ دستگاه دوربین نظارتی ترافیکی در سطح شهر افزایش می یابد.

به گزارش آیرال خبر، اصغر آدی بیگ مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز  در گفتگو با خبرنگار شهریار، با اعلام خبر فوق، گفت: با توجه به لزوم بررسی و هوشمندسازی تقاطع های سطح شهر تبریز، این موضوع ترافیکی یکی از سیاست های مهم شهرداری تبریز بوده که در این راستا بودجه ترافیکی نیز امسال افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بر این اساس ۲۰ دستگاه دوربین نظارتی به مجموع دوربین های قبلی اضافه می شود که در آینده ای نزدیک عملیات نصب این دوربین ها توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز اجرایی می شود.

آدی بیگ با اشاره به اینکه با نصب دوربین های جدید، پهنه نظارتی ترافیکی تبریز بیشتر می شود، عنوان کرد: هفت دستگاه دوربین جدید در هسته مرکزی شهر شامل تقاطع هایی نظیر ۱۷ شهریور، شهید جدیری، میدان شهدا، پل قاری و سه راهی ارتش و … نصب و جایگزین دوربین های کهنه و با عمر بالای ۱۰ سال می شود تا این نقاط را زیر پوشش قرار دهد.

وی افزود: ۱۳ دستگاه دوربین جدید دیگر نیز در محل های پر رفت و آمد از جمله شهرک هایی همچون رشدیه، باغمیشه، فجر، نور، ارم، ۴۰ متری، محور جاده تبریز – آذرشهر، جاده سردرود – سنتو و سایر نقاط کور نصب می شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز، اظهار کرد: امروزه استفاده از تکنولوژی ها و به روز رسانی سیستم هوشمند حائز اهمیت است و اگر قدم های بموقع در این زمینه برداشته نشود، مشکلات ترافیکی روز به روز بیشتر و غیرقابل کنترل می شود و بر این اساس افزایش دوربین های نظارتی در اولویت قرار دارد.

هم اکنون ۲۰۴ دوربین نظارتی ترافیکی در ۱۴۷ نقطه مختلف تبریز فعال است و نقاط متراکم و پرترافیک خودرویی را زیر پوشش قرار داده است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.