آیرال خبر،امام جمعه تبریز گفت: پیاده روی اربعین مانور عظیم فرهنگی در برابر استکبار و مزدوران استکبار بود.

به گزارش آیرال خبر،آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز افزود: اربعین با توجه به اینکه مانع از فراموش شدن نهضت عاشورا شد جایگاه مهمی در تاریخ اسلام دارد. در برهه های مختلفی ستمگران قصد تخریب مزار سید الشهدا(ع) را کردند و زنده بودن واقعه عاشورا نشانگر موفق نبودن توطئه های دشمنان اسلام است.

امام جمعه تبریز با قدردانی از ملت و دولت عراق در میزبانی از دو میلیون زایر ایرانی، اظهار کرد: با حضور 20 میلیون زایر در کربلا همزمان با اربعین حسینی، وحدت و اقتدار شیعه در کنگره اربعین متجلی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: منطقه نارداران کشور آذربایجان در محاصره قرار گرفته و آب و برق این منطقه توسط حکومت قطع شده است، تعدادی از مسلمانان کشته شده اند و تعدادی از جمله علما نیز دستگیر شده‌اند.

وی با بیان اینکه این خشونت به هیچ وجه صحیح نبوده و زیبنده یک کشور اسلامی نیست، گفت: عده‌ای از مردم مسلمان توسط دولت کشته شده و عده‌ای از مردم و علما نیز دستگیر شده‌اند که از جمهوری آذربایجان می خواهیم به این وضعیت برخورد با مردم مسلمان و شیعه نارداران پایان دهد.

وی از دولت جمهوری آذربایجان خواست هشیار بوده و به واسطه تحریک سایر کشورها دینداران آذربایجان را تحت فشار قرار ندهد.

آیت‌الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عده ای با بیان اینکه در انتخابات تایید صلاحیت لازم نیست به دنبال ایجاد شبهه هستند ولی این حرف با آیات قرآن و فرهنگ اسلام سازگار نبوده بلکه باید هر کار به اهلش سپرده شود همانطور که در جوامع دیگر برای انتخابات فیلترهای وجود دارد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه رای مردم محترم است و باید از آن مواظبت کرد، اظهار کردم: با این اقدامات نباید بگذاریم افراد نااهلی چون بنی صدر مردم را فریب دهند. در جریان تلاش منافقین برای به دست گرفتن مجلس شورای اسلامی مشخص نبود اگر شورای نگهبان نبود امروز کشور چه شرایطی داشت.

وی با تاکید بر اینکه اگر در بررسی صلاحیت ها و انتخاب مدیران غفلت شود خطر منکر بزرگی چون طاغوت گرایی پیش می آید، گفت: باید در تأیید صلاحیت‌ها در انتخابات و حتی گزینش مدیران دقت بیشتری شود.

خطیب جمعه تبریز به 16 آذر روز دانشجو نیز اشاره کرد و افزود: دانشجویان همواره در پیشرفت انقلاب و مبارزه با استکبار و ظلم ستیزی سهم بسزایی داشته اند و 16 آذر سال 1332 نقطه عطفی در تاریخ جنبش دانشجویی است. بعد از کودتای 28 مرداد که فضای خفقان در کشور به وجود آمده بود و معاون رئیس جمهوری آمریکا به ایران آمده بود دانشجویان بیدار و مبارز دانشگاه تهران در سال 32 جنبشی را در فضای حکومت نظامی آن زمان به وجود آوردند و اعتراض خود را به معاون رئیس جمهوری آمریکا رساندند و سه نفر از دانشجویان عزیز در آن حادثه به شهادت رسیدند که این حرکت اولین حرکت ضد آمریکایی در ایران محسوب می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: روحیه استکبارستیزی دانشجویان قابل تقدیر است، دانشجویان ما باید امروز هوشیارتر باشند چرا که مستکبران در این روزها قصد استحاله فرهنگی جوانان ما را دارند و آمریکا با دست چدنی و دستکش مخملی این روزها پیش می‌‌آید، چرا که طبق تحقیقات انجام گرفته جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در دوران وزارت خارجه خودش 34 طرح براندازی علیه ایران را خودش هدایت کرده است.

وی با بیان اینکه بی‌جهت نیست که رهبری و ملت هوشیار ما تداوم شعار مرگ بر آمریکا را یک امر ضروری و لازم می‌دانند، گفت: لازم است که دانشجویان روحیه استکبار ستیزی خود را حفظ کنند و در پیشرفت علمی کشور مجد باشند و بالاتر از همه در تهذیب نفس، آگاهی به زمان و بینش عمیق سیاسی و اجتماعی ترقی روزافزون داشته باشند.

آیت‌الله مجتهدشبستری با عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت رحلت جانسوز پیامبر گرامی اسلام، امام حسن مجتبی (ع) و حضرت ثامن‌الحجج امام رضا (ع) به محضر امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری و تمام ارادتمندان خاندان رسالت، گفت: امیدواریم با اقامه مجالس بزرگداشت پیامبر اعظم اسلام(ص) و دو امام بزرگوار(علیهم السلام) ضمن عزاداری، راجع به فضایل و سیره آن بزرگواران نیز کسب معرفت کرده و درس بگیریم چرا که سعادت دنیا و آخرت در پیروی از خاندان رسالت است.

سیاسی 94/9/13

کدخبر110333

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.