آیرال خبر ،حق الناس تعارف بردار نيست ما حق نداريم آخرت خود را به دنیاي مسوولان ضعيف یا درخواست نابجا بفروشيم.
در فضای هایی که حق الناس انباشته شده نباید اجازه دهیم کاری در خلاف جهت عقل صورت پذیرد. تمام تصمیمات همان گونه که در اساس برای حق الناس سفارش و تاکید شده باید همراه با عقل و انصاف مراعات گردد. مصداق آن رای مردم در کلام رهبر فرزانه انقلاب است که به حق الناس تعبیر شده است.
عقل نیاز به حیات دارد تا به انسان حیات ببخشدکه تصمیمات درست باشند و در نتیجه علم مان به آخرت بیشتر شود و انسان بداند که مرگی هست و تنها برای همسایه نیست و کلامش را باید با صداقت بیان کند.
من به حق الناس اینگونه نگاه می کنم، حتی اگر بهشت و جهنمی هم وجود نداشته باشد” که بی شک وجود دارد”، خداوند متعال انسان را به گونه ای آفریده است، که اگر بخواهد زندگی راحتی داشته باشد در این دنیا (صرف نظر از آخرت) لاجرم باید حق الناس را رعایت کند. خدا انسان را آفریده و به او فرموده: ای انسان صداقت داشته باش.
این بایدها و نبایدها برای این موجودی است که خداوند متعال آفریده است. لذا واقعا باید بدانیم که چه کار کنیم که آخرت خود ارزان نفروشیم.
حق الناس از نظر اسلام با عدالت و حكمت الهی رابطه ای نزدیک دارد و دارای گستره وسیعی می‌باشد. به عبارتی حق الناس در همه ابواب فقه وجود دارد و می‌توان گفت كه بابی از ابواب فقه اسلامی نیست، مگر اینكه مسایل فراوانی در زمینه حق الناس وجود دارد.

حق الناس در منابع و متون اسلامی، چه در قرآن و چه در روایات معصومین ـ علیهم السّلام ـ و كتب فقهی جایگاه خاصی دارد. اقامه قسط و عدل و برقراری عدالت اجتماعی و ادای حق الناس یكی از عمده‌ترین اهداف بعثت پیامبران است.
در اینجا چون صاحب حق مردم اند ، رعایت و نادیده گرفتن آن ارتباط مستقیمی با بحث عدالت خداوند دارد. خداوندی كه یكی از صفاتش عادل بودن است و دینی كه یكی از اصولش عدل است چگونه ممكن است حقوق انسانها برایش كم اهمیت باشد. در دین اسلام حق انسانها از جهتی شاید از حق خداوند نیز مهمتر لحاظ شود بطوری كه خداوند ممكن است در روز قیامت از حق خود بگذرد اما هیچ گاه از حق انسانهای دیگر نخواهد گذشت.
از تمامی همشهریان عزیزی که در هشت سال گذشته همواره به بنده اعتماد کردند و همچنین در این دوره نیز رای خود را به نام بنده نوشتند یا رای ندادن تقدیر و تشکر می نمایم ، همچنین از عواملی که باعث شدند تا این بار مسئولیت سنگین از روی دوش نیروهای ارزشی برداشته شود نیز تشکر میکنم!
لازم میدانم از یکایک آحاد شرکت کننده در انتخابات و نیز کسانی که در ترغیب آنان به این وظیفه نقش آفریدند . نخبگان دانشگاهی و سیاسی و فرهنگی و هنری.ورزشکاران وکارگران ، فرهنگیان اصناف و بازاریان برای لبیک به فرامین مقام معظم رهبری و نمایش شعورسیاسی خود همگام با شهروندان فهمیم تبریز پای صندوق پر شورحاضر شده اند تشکر کنم.
در پایان، خود و همگان را به تقوا و تلاش در راه وظیفه‌ی الهی و اجتماعی و پایبندی به مسیر انقلاب که میراث ارزشمند امام خمینی بزرگ و شهدای گرانمایه است و
سلامتی مقام معظم رهبری و توفیقات روز افزون ملت شریف ایران اسلامی بویژه اهالی محترم کلانشهر تبریز و حومه را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.
جواد ششگلانی
کدخبر100015
انتهای پیام

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.