مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی آخرین وضعیت استادیوم یادگار امام تبریز را مطرح کرد و گفت: اخذ سند قطعی ۱۹۲ هکتار زمین اقدام بسیار ارزشمندی برای توسعه این استادیوم بود.

به گزارش آیرال خبر، ایوب بهتاج در نشست خبری با خبرنگاران، با ابراز اینکه “در سال ۹۶ بیش از ۱۳۰ سمن داشتیم که در پایان سال ۹۷ به ۱۶۲ سمن رسید”، اظهار داشت: تعداد سازمان‌های جدید مردم‌نهاد استان، بیش از سهم وزارت است که به‌روی کیفیت مؤسسات مردم‌نهاد و سمن‌ها تأکید داریم.

وی با بیان اینکه “سیاست ما در اداره کل، واگذاری اجرای برنامه‌های استان به سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان است”، افزود: با این اقدام، هم این نهادها توانمند می‌شوند و هم مخاطبان بیشتری را برای برنامه‌های مختلف جذب می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، مشکلات مالی «تور دوچرخه‌سواری آذربایجان» را مورد اشاره قرار داد و گفت: از تور سال ۹۶ بیش از ۴۲ هزار دلار بدهکار بودیم اما با حمایت وزارت ورزش و استانداری آذربایجان شرقی، نه‌تنها بدهی سال ۹۶ را پرداخت کردیم، تور سال ۹۷ را برگزار کرده و برای ۹۸ هم ذخیره لازم برای برگزاری تور دوچرخه‌سواری را داشتیم.

بهتاج، با اشاره به ساخت‌وساز سالن‌های ورزشی در استان علی‌رغم مشکلات بودجه‌ای، ابراز داشت: در اردیبهشت ۹۷ نتوانسته بودیم لیستی برای سالن‌های آماده افتتاح ارائه دهیم ولی تا پایان سال گذشته ۱۵ سالن و امسال ۳ سالن افتتاح شد.

وی در ادامه، درباره اعطای وام‌های اشتغال به جوانان را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: ۵ میلیارد تسهیلات اشتغال‌زایی در سال گذشته اعطا کردیم که سهم قابل توجهی در اعطای وام به جوانان است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، آخرین وضعیت استادیوم یادگار امام تبریز را مطرح کرد و گفت: اراضی این ورزشگاه تملک شده بودند ولی بدون سند باقی بود که بالاخره بیش از ۲۰ روز پیش توانستیم سند آن را دریافت کنیم. برخی معارضانی را در استادیوم داشتیم که باعث شد در سال ۹۷ سرمایه‌گذار خارجی سازنده هتل‌های ورزشی و سوارکاری و… بسازد ولی اخذ سند قطعی ۱۹۲ هکتار زمین، اقدام بسیار ارزشمندی برای توسعه این استادیوم بود.

وی در همین جلسه به معاونان خود دستور داد تا جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال آذربایجان شرقی که بتواند در مسابقه عصر جدید به فینال راه بیابد، از طرف اداره کل ورزش استان هدیه ارزشمندی تقدیم شود.

بهتاج با بیان اینکه جشنواره عشایر «قره‌قیه» از لحاظ کمی و کیفی در رتبه بسیار بالایی قرار دارد، اضافه کرد: برای برگزاری این جشنواره با توجه به اینکه تا ماه رمضان دو جمعه فرصت داریم و بعد از رمضان هم به‌دلیل کوچ عشایر، این جشنواره موضوعیتی ندارد، از هواشناسی برای دو هفته آینده استعلام شد که رگبار و اصابت صاعقه پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: وضعیت را رصد کرده‌ایم و در روزهای آینده دوباره گزارش هواشناسی را می‌گیریم. هدف جشنواره نشاط مردم است، نه اینکه مشکلاتی به مشکلات مردم بیفزاییم.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در پاسخ به سؤالی مبنی بر علت کناره‌گیری از مدیرعاملی باشگاه تراکتورسازی تبریز، گفت: برای من حضور در تراکتورسازی منع قانونی نداشت اما منع اخلاقی داشت که نیمه‌وقت باید در تراکتورسازی حضور می‌یافتم، از وزیر برای حضور در تراکتور تقاضا کردم ولی وزیر رد کرد و مجبور شدم اخلاقاً از تراکتور کناره‌گیری کنم. در این شرایط خاص همه باید به‌دور از حاشیه به تراکتور کمک کنیم تا امسال تراکتور رتبه شایسته‌تری را کسب کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تور دوچرخه‌سواری امسال، تفاوت کوچکی دارد که از سوی فدراسیون جهانی اعمال شده است، گفت: امسال به‌جای ۶ مرحله، ۵ مرحله است که اگر آذربایجان غربی و اردبیل به مکاتبات به‌موقع جواب دهند، مشارکت داده می‌شوند، ولی در غیر این صورت در داخل استان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

بهتاج در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه آیا اختصاص بودجه آذربایجان شرقی در ورزش، هم‌ردیف استان‌های درجه پایین‌تر بوده است، گفت: با دستور استاندار کارگروهی تشکیل می‌شود تا همه ادارات و به‌ویژه ورزش، اگر اعتباراتشان در سطح این استان نباشد، بررسی شده و پیگیری شود اما در بودجه کلان سعی می‌کنیم اعتبارات در سطح و شأن ورزش آذربایجان شرقی تخصیص یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در خصوص چرایی خروج باشگاه های مختلف از تبریز و استان، گفت: وقتی تیمی که متولی و گرداننده اش میخواهد آن را به خارج از استان واگذار کند و هیچکس هم در داخل استان داوطلب تیمداری نیست باید با درخواست قانونی آنها موافقت شود و چاره ی دیگری وجود ندارد!

وی در خصوص تبعات خروج شهرداری از مقوله تیمداری ورزشی گفت: متاسفانه این کار به زیان ورزش تبریز خواهد بود و نمیدانم چرا چنین تصمیمی در شورا گرفته شده است!

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.