آیرال خبر: رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی با اشاره به پیش‌بینی اولیه، تعداد شعبات استان را 3 هزار و 217 شعبه عنوان کرد و گفت: نقش و جایگاه فناوری اطلاعات، به عنوان محور تحول و توسعه، نحوه انجام فرآیندهای انتخابانی را تغییر داده است.

به گزارش آیرال خبر، محمد سربخشیان در نشست مشترک ستاد انتخابات آذربایجان شرقی و کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات، با اشاره به قابلیت‌های سامانه جامع انتخابات برای الکترونیکی کردن فرایندهای انتخابات در کشور اظهار داشت: این سامانه توسط وزارت کشور و به منظور مدیریت یکپارچه، استفاده از امضاء الکترونیک و مکانیزه کردن تمام فرایندهای انتخابات طبق قوانین و آیین‌نامه‌های موجود، طراحی شده است.

وی افزود: در این سامانه از مجموع 25 فرآیند انتخاباتی، 14 فرایند قبل از روز اخذ رأی، 4 فرایند روز اخذ رأی، 3 فرایند بعد از روز اخذ رأی و 4 فرایند به عنوان فرایندهای پشتیبان، طراحی و تعریف شده است.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی، با اشاره به پیش‌بینی اولیه، تعداد شعبات آذربایجان شرقی را 3127 شعبه عنوان کرد و خاطرنشان کرد: جهت تجهیز این شعبات با احتساب سیستم‌های پشتیبان به 3 هزار و 400 سیستم کامپیوتری و تجهیزات جانبی نیاز است تا در شعب اخذ رأی استان مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: آخرین وضعیت پوشش ارتباط مخابراتی در شعب اخذ رأی، با همکاری شرکت مخابرات درسطح استان احصاء و اقدام لازم به منظور رفع مشکلات مخابراتی انجام شده است.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات آذربایجان شرقی افزود: در دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی، شهرستان شبستر به عنوان پایلوت، انتخابات تمام الکترونیکی را به صورت موفق برگزار کرد که تجربه ارزنده‌ای است.

سربخشیان با تأکید بر اینکه هم‌اکنون 21 فرمانداری استان آذربایجان شرقی در حال اتصال به شبکه فیبرنوری است، افزود: با ایجاد این بستر، سرعت تبادل اطلاعات بین استانداری و فرمانداری‌ها افزایش چشمگیری خواهد داشت که می‌تواند در برگزاری انتخابات موثر واقع شود.

سیاسی 26/9/94

کدخبر۱۱۰۳84

خبرنگار۱۲۲۵

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.