حسن زاده

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز از آماده سازی و ارائه پیش نویس سند آسیب‌های اجتماعی کلانشهرها از طرف شهرداری تبریز خبر داد.

به گزارش آیرال خبر، محمدحسین حسن‌زاده در گفتگو با شهریار با اعلام این خبر اظهار داشت: سند آسیب شناسی مشترک در حوزه اجتماعی کلانشهرها تهیه و برای تصویب در کمیسیون کلانشهرهای دولت ارائه می‌شود.

حسن‌زاده از برگزاری نشست کمیته تخصصی آسیب‌های اجتماعی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران طی روزهای اخیر خبر داده و گفت: این نشست با حضور نمایندگان حوزه اجتماعی و فرهنگی کلانشهرها شامل تهران، تبریز، شیراز، یزد، ارومیه و همچنین معاونین سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران برپا شد.

او با بیان اینکه پیش نویس این سند آسیب‌های اجتماعی می‌تواند در برگیرنده تمامی مسائل و نیازهای مشترک کلانشهرها در حوزه‌های مختلف اجتماعی باشد، افزود: کلانشهرهای ایران امروز با مشکلات اجتماعی متعدد و گاه مشترکی رو به رو هستند که این مشکلات سبب ساز مسائل عدیده در سطح شهرها شده است.

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز افزود: در صورت نهایی شدن، این طرح در قالب سند اجرایی برای کلانشهرها اجرایی می‌شود.

حسن‌زاده با اشاره به برخی مباحث این طرح، اظهار داشت: موضوعاتی همچون محله محوری، خانه محله‌ها، مشکلات مربوط به نهاد خانواده، اعتیاد و… از جمله مفاد این طرح است.

گفتنی است،  کمال مرادی دبیر کل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران نیز در نشست کمیته تخصصی آسیب های اجتماعی کمیسیون اجتماعی و فرهنگی این مجمع گفت: این سند می تواند در برگیرنده تمامی مسائل و نیازهای مشترک کلانشهرها در حوزه‌های مختلف اجتماعی باشد ضمن اینکه در دیدار شهرداران کلانشهرها با معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور از پیشنهاد این طرح‌ها استقبال صورت گرفت.

محمد ابراهیم عمویی دبیر کمیسیون اجتماعی و فرهنگی کلانشهرها نیز تهیه پیش نویس سند جامع کاهش آسیب های اجتماعی را از مهمترین اهداف برپایی این نشست عنوان کرد و افزود: در این جلسه مسئولین حوزه های آسیب های اجتماعی کلانشهرها به بحث و تبادل نظر در خصوص تهیه این سند پرداختند و مقرر شد در جلسات بعدی علاوه بر نهایی کردن  آن،  همچنین دستور العمل ها و طرحهایی که امکان انتقال تجارب به سایر کلانشهرها دارد ارائه شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.