سازمان فرهنگی

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز، شب گذشته تا پاسی از بامداد، میزبان جمع صمیمی انجمن‌ها و تشکل‌های فرهنگی و هنری بود و در دیدارهای مجزا، در جریان فرصت‌ها، مشکلات و برنامه‌های متنوع اصحاب فرهنگ و هنر قرار گرفت.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، انجمن هنرهای نمایشی استان، انجمن صنفی ایفاگران موسیقی استان، انجمن موسیقی عاشیق‌لار، انجمن موسیقی استان، انجمن‌ ادبی نفس، خانه مطبوعات استان، انجمن شاهنامه‌خوانی، انجمن دانش‌آموختگان تئاتر تبریزو انجمن خوشنویسان، از جمله تشکل‌هایی بودند که شب گذشته، در دیدارهای صمیمی و جداگانه، به معرفی فعالیت‌های ‌فرهنگی‌هنری و برنامه‌های اجرایی و صنفی خود پرداختند.

تشکل‌های یادشده همچنین ضمن تبریک انتصاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدوسی به عنوان سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز، برای ایفای نقش فعال در برنامه‌های فرهنگی شهر اعلام آمادگی کردند.

استفاده بهینه از فضای شهری برای ارائه آثار هنری، توزیع متوازن فرصت‌های فرهنگی، اولویت‌دهی به استعدادهای بومی، ارتقای تبلیغات شهری با استفاده از عناصر هنری و تقویت هماهنگی میان نهادهای فرهنگی، از جمله نکاتی بود که در دیدار تشکل‌های فرهنگی و هنری با سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز تاکید شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدوسی نیز در این دیدار، انجمن‌ها و تشکل‌های فرهنگی و هنری را سرمایه اجتماعی شهر خواند و بر ضرورت مشارکت فعال با اصحاب فرهنگ و هنر تاکید کرد.

وی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را منشا تحولات ساختاری در شهرداری‌ها دانست و گفت: شهر تبریز در هر سه حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، دارای پشتوانه‌ای غنی و پربار است؛ این امتیاز تاریخی را باید قدر دانسته و در کنار هم طرح‌های ماندگار برای آتیه شهر ثبت کنیم.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز، اضافه کرد: تجربه دوره‌های مختلف سازمان‌های ادغام شده، سرلوحه برنامه‌های اجرایی در سازمان جدید خواهد بود و در کنار این تجربه، چشم‌به مشارکت، همراهی و همدلی اصحاب فرهنگ و هنر و فعالان حوزه های اجتماعی خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدوسی با بیان اینکه نشاط و طراوت هر شهر، در گرو هنر است، افزود: در کنار بحث‌ زیباشناسی هنر، باید سعی کنیم از ظرفیت‌های هنری برای ارتقای فرهنگ و آگاهی در شهرمان استفاده کنیم.

وی یادآور شد: مدیریت شهری تبریز، در بخش‌های مختلف شهرداری و شورای اسلامی شهر، حامی برنامه‌های فرهنگی و هنری است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز اظهار داشت: مشکلات و موانع توسعه فرهنگی، با نگاه تک‌بعدی حل‌شدنی نیست و باید سعی کنیم کاستی‌های این حوزه را با همدلی و وفاق، بررسی و چاره‌اندیشی کنیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.