پروژه عمرانی منطقه 4

آیرال خبر- شهردار منطقه چهار تبریز از تکمیل و بهره‌برداری چهار پروژه مهم عمرانی با اعتباری بالغ بر ۲۸۰میلیارد ریال تا پایان سال خبر داد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار و امور ارتباطات منطقه چهار تبریز، اکبر امجدی افزود: در دو سال گذشته شهرداری منطقه۴ پاسخ به نیازهای خدماتی، عمرانی و زیست‌محیطی را در دستور کار خود قرار داده و کوشیده ‌است تا با اجرای پروژه‌های اولویت‌دار، بسترهای عمرانی و آبادانی را در منطقه گسترش دهد.

وی بیان داشت: مسیرگشایی خیابان حجتی به چایکنار، فیضیه‌غربی به نظام‌پزشکی، احداث چهار پارک محله‌ای جدید، ایستگاه آتش نشانی شهیدان ذاکر، کانال دفع آب‌های سطحی خیابان ستارخان، کانال خلیل‌آباد، کف‌سازی و پیاده‌روسازی و توزیع بیش از ۶۰هزار تن آسفالت از جمله اقداماتی است که با این هدف اجرا شده است.

شهردار منطقه۴ تبریز افزود: علی‌رغم مشکلات اقتصادی که دامن‌گیر شهرداری‌ها شده، شهرداری منطقه۴ با مدیریت منابع و هزینه‌ها و صرفه‌جویی در بخش‌های مختلف اجرایی، تا پایان سال ۴پروژه مهم عمرانی دیگر را با اعتباری بالغ بر ۲۸۰میلیارد ریال تکمیل و تقدیم شهروندان گرامی خواهد کرد.

امجدی با بیان اینکه حدود ۴۴درصد از بافت ناکارآمد و فرسوده شهری در سطح حوزه این منطقه قرار دارد، اظهار داشت: مسیرگشایی امتداد شهید خلیلی به طول ۵۰۰ متر و عرض ۱۸ متر با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال تا پایان سال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین مسیرگشایی فاز دوم خیابان شهید میلانی به طول ۲۷۰ متر و عرض ۱۸ متر با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال تکمیل می‌شود.

وی نابسامانی بستر مهران‌رود را از معضلات قدیمی و آزاردهنده منطقه عنوان و خاطرنشان کرد: سامان‌دهی بستر این رودخانه، به طول ۲ کیلومتر و عرض ۳۰ متر، با هزینه‌ای بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان، هم‌اکنون در مراحل تکمیلی است و به امید خدا تا پایان سال با پایان این طرح، معضل زیست‌محیطی این رودخانه، برای همیشه رفع می‌شود.

امجدی سامان‌دهی مغازه‌های سنگی را طرح طلایی این منطقه در بافت قدیمی شهر توصیف کرد و گفت: این پروژه در دو فاز کف‌سازی و جداره‌سازی، با همکاری و مشارکت اصناف محترم این مسیر، پیش رفته و تاکنون هزینه‌ای بالغ بر ۱٫۵ میلیارد تومان در پی داشته ‌است.

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح، ضمن اینکه مسیر تاریخی داش‌ماغازالار، از زوال تدریجی نجات می‌یابد، به طرز شایسته‌ای در خدمت اهداف گردشگری شهر قرار خواهد گرفت

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.