مبارزه با مواد مخدر

کارگاه تخصصی مبارزه با مواد مخدر ویژه مربیان و روانشناسان خانه‌های سلامت و مراکز فرهنگی شهرداری تبریز برگزار شد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، کارگاه تخصصی ویژه مربیان و روانشناسان خانه‌های سلامت و مراکز فرهنگی شهرداری تبریز به مناسبت پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، توسط اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برگزار شد.

یاقوتی عضو دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در این کارگاه آموزشی با اشاره به اعتیاد صنعتی و سنتی در ایران گفت: ایران تنها در جهان درگیر اعتیاد نیست و کشورهای روسیه و آمریکا نیز در کنار ایران درگیر اعتیاد هستند.

وی با بیان اینکه ایران در مواد مرفینی و تریاک درگیر است، گفت: ۴۰ درصد تریاک جهان در ایران است. روسیه نیز با مخدرهای هروئین و آمریکا نیز با مواد کاناییسی درگیر هستند.

عضو دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی ادامه داد: همسایه های ایران بیش از ۸۲ درصد تریاک جهان را تولید می کنند و همین موضوع باعث شیوع روز افزون مواد مخدر در ایران می شود.

یاقوتی با تاکید بر اینکه اعتیاد یک مشکل جهانی است، ادامه داد: اعتیاد در ایران بنیان خانواده را تهدید می کند و برای همین باید ریشه کن شود.

وی افزود: علل مختلف درونی و بیرونی همچون نابرابری و تمرکز گرایی، خلاءهای قانونی، جامعه پذیری ضعیف، فقدان تفکر سیستماتیک، عوامل جغرافیایی، تحریم های بین المللی، شبکه های ماهواره ای و حرفه ای شدن قاچاقچیان باعث تقاضای مواد مخدر در ایران است.

یاقوتی به ضرورت توجه به فرزندان نیز در خصوص اعتیاد تاکید داشت و افزود: باید روی رفتار و اعمال فرزندان نظارت داشته باشیم، گذاشتن قانون های صریح و روشن در محیط خانواده و حفظ ارتباط خوب با فرزندان از جمله مهارت های فرزندپروری پیشگیرانه است.

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز نیز در این کارگاه اظهار داشت: آذربایجان شرقی از نظر شیوع مواد مخدر وضعیت بهتری نسبت به میانگین کشوری دارد ولی نباید فریب این آمار و ارقام را خورد.

محمدحسین حسن زاده با بیان اینکه متاسفانه محیط های کارگری آذربایجان شرقی یکی از استان های آلوده در بروز اعتیاد و مواد مخدر است، گفت: ما در شهرداری تبریز نیز با توجه به اینکه جامعه آماری بالایی در حوزه کارگری داریم، روی مسائل مبارزه با مواد مخدر تمرکز بالایی داریم.

وی افزود: درمان اعتیاد بسیار سخت است و برای همین باید از شیوع و گسترش این بلای خانمان سوز جلوگیری کرد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.