جنگلکاری

مدیر فضای سبز سازمان توسعه و عمران عون بن علی شهرداری تبریز از کاشت بیش از ۲۷۰ هزار اصله درخت در طرح جنگل‌کاری عینالی تا امروز خبر داد.

به گزارش ـیرال خبر به نقل از شهریار، جعفر رنجبرپور در حاشیه بازدید و ارزیابی فضای سبز تفرجگاه عینالی اظهار داشت: در طرح جنگل‌کاری عینالی تاکنون ۲۷۰۵۹۳ اصله درخت و ۲۳۷ هزارو ۳۲۵  اصله درختچه کاشته شده است.

رنجبر پور از موفقیت کاشت درختان مثمره در جنگلکاری عینالی خبر داده و افزود: با تلاش شبانه روزی در حفظ و نگهداری فضای سبز، خوشبختانه شاهد سرسبزی و شادآبی درختان و موفقیت آمیز بودن کاشت درختان مثمره  در عینالی هستیم.

وی ادامه داد: در همین راستا ۷۳۵۰۰ اصله درخت مثمره پیوندی بر روی پایه‌های مقاوم نظیر گوجه سبز، پسته، سیب، هلو، زغال اخته، آلبالو، سنجد، زالزالک و بلوط در طرح جنگل‌کاری عینالی کاشته شده است.

مدیر فضای سبز سازمان توسعه و عمران عون بن علی شهرداری تبریز در خصوص سیاست‌های کاشت گونه‌های مقاوم به کم آبی گفت: در این راستا با حمایت مدیرعامل سازمان از سال گذشته تا کنون  ۱۴۶۰۰ اصله گز کاشته شده که موجب افزایش سبزینگی منطقه شده است.

وی در پایان افزود: با توسعه و حفظ و نگهداری فضای سبز و ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی تلاش می کنیم محدوده ۵۶۲۰ هکتاری عینالی را که در اختیار این سازمان قرار دارد به بزرگترین، زیباترین و امن ترین تفرجگاه کشور تبدیل کنیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.