درخت

سرپرست شهرداری منطقه ۷ تبریز از کاشت نزدیک به ۲۶ هزار اصله درخت و درختچه در سطح منطقه طی ۳ ماه اول امسال خبر داد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، اکبر پور خردمند با ارائه گزارش کوتاهی از عملکرد فضای سبز شهرداری منطقه ۷ تبریز گفت: فضای سبز در شهرها عملکردهای مختلفی همچون هوای سالم، زیبایی، نشاط و شادابی دارد و مهمترین نتیجه افزایش فضای سبز، کاهش آلودگی هوا و پاکسازی محیط زیست شهری است.

وی ادامه داد: فضاهای سبز در شهرها از یک سو موجب بهبود وضعیت زیست محیطی می شود و از سوی دیگر شرایط مناسبی را برای گذران اوقات فراغت شهروندان ایجاد می کند .

پورخردمند افزود: عملیات کاشت گل های فصلی در حاشیه معابر، میادین و پارکها که شامل مساحتی بالغ بر  ۱۴۵۱۱ متر مربع است انجام شده است.

وی از کاشت ۱۶۴۱ اصله درخت و ۲۴۳۰۰ درختچه در حوزه شهرداری مننطقه ۷ و هرس ۸۰۰۰ اصله درخت در سطح منطقه خبر داد و گفت: همچنین ترمیم چمن ۳۰۰۰ متر مربع از فضاهای سبز، سمپاشی ۹۰۰۰۰ هزار اصله درخت، تولیدات گلخانه ۱۹۳۰۰۰ گل نشایی و گل گلدانی و کاشت آنها در فضای سبز و رنگ آمیزی جداول ۱۵۰۰۰ متر مربع درپارکها، فضای سبز و مسیرها  از جمله فعالیت هایی است که طی سه ماهه نخست سال ۹۸ توسط واحد فضای سبز منطقه انجام شده است .

پور خردمند ادامه داد: ترمیم، شستشو، رنگ آمیزی و راه اندازی آبنماهای سطح منطقه که حاصل تلاش نیروهای حوزه معاونت خدمات شهری، اجرایی و فضای سبز منطقه است از دیگر اقدامات شهرداری در این مدت است.

وی همچنین از توزیع ۳۶۹۵ اصله درخت رایگان برای شهروندان در جهت توسعه بیشتر فضای سبز و همچنین مشارکت شهروندان در زیبایی شهر خبر داد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.