ویژه برنامه های گرامیداشت روز درختکاری سال 97

شهردار منطقه ۳ تبریز گفت: ۲۷ هزار درخت و درختچه طی سه ماهه اول امسال در حاشیه اتوبان شهید کسایی کاشته شده است.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، داوود طالب نژاد توجه به اهمیت حفظ محیط زیست و حفظ و رشد فضاهای سبز در سطح حوزه استحفاظی شهرداری این منطقه را از اولویت های شهرداری منطقه ۳ اعلام کرد.

طالب نژاد تلاش شهرداری منطقه ۳ در حفظ و نگهداری و توسعه فضاهای سبز در سطح محدوده شهرداری این منطقه را در راستای عمل به شعار و برنامه های شورای شهر و شهرداری تبریز عنوان کرد و گفت: در کنار عملیات های عمرانی منطقه اعم از جدول گذاری، آسفالت ریزی و لکه گیری، تنظیف و مرمت و بهسازی آبروها در معابر و خیابان های سطح حوزه، شهرداری منطقه به رشد، گسترش و توسعه فضاهای سبز نگاهی جدی و عملیاتی دارد.

وی از اقدامات عملی در اجرای این سیاست زیر بنایی شورای شهر و شهرداری منطقه ۳، به بازسازی و تکمیل نواقص پارک های قدیمی منطقه به خصوص تکمیل روشنایی و کف سازی های پارک سعدی واقع در شهرک طالقانی و روشنایی مسیر خیابان آزادی از منتظری تا چهارراه ابوریحان و شهرک طالقانی اشاره کرد.

طالب نژاد افزود: در سه ماهه اول امسال در ضلع های شمالی و جنوبی اتوبان شهید کسایی محدوده استحفاظی شهرداری منطقه ۳، واحد فضای سبز منطقه ۲۷ هزار اصله درخت و درختچه و گلدان کاشته است .

وی درختان کاشته شده در ضلع های شمالی و جنوبی حاشیه اتوبان شهید کسایی را ۷۰۰۰ اصله شامل انواعی از درختان نارون، سنجد، اقاقیا و کاج سیاه و ۲۰۰۰ درختچه ژونی پروس و ۱۸۰۰۰ گلدان زرشک در مسیر ۵۰۰۰ متری عنوان کرد.

شهردار منطقه ۳ تبریز ویژگی توسعه و گسترش فضاهای سبز در محدوده شهرداری منطقه ۳ را پراکنش متناسب آن با محلات دانست و گفت: در چندین محله پر تراکم جمعیتی، پارک های محله ای در گذشته احداث شده و در حال حاضر نیز چندین پارک محله ای  از جمله پارک محله ای تجلائی در شهرک شهید تجلائی خیابان مارالان، پارک مارالان در حاشیه اتوبان شهید کسایی، پارک محله ای صائب در خیابان صائب، پارک محله ای شهرک طالقانی، پارک محله ای سفیر امید، پارک محله ای ۱۵ خرداد و پارک حاشیه ای یاس در ضلع شمالی حاشیه اتوبان شهید کسائی در خروجی ترمینال بزرگ تبریز توسط شهرداری منطقه در حال احداث است.

طالب نژاد یادآور شد: حفظ و رشد و گسترش فضاهای سبز در شهرها امروزه به عنوان یکی از آیتم های توسعه شهرها در نظر گرفته می شود.

وی درختان کاشته شده در طرفین خیابان جدیدالاحداث شهدای ارتش با ۲۱۱۰ اصله را نمونه ای از توجه جدی به توسعه فضای سبز برشمرده و حرکت به سوی جبران بخشی از کمبود سرانه فضای سبز شهری تبریز را از برنامه های مهم شهرداری تبریز و شهرداری منطقه ۳ تبریز ذکر کرد.

وی جمع مساحت ۷ پارک محله ای در دست احداث در سطح حوزه شهرداری منطقه را ۶۱ هزار و ۳۱۵ متر مربع اعلام کرد که با همکاری معاونت های منطقه به خصوص با تلاش معاونت فنی و عمرانی و نیروهای حوزه فضای سبز شهرداری منطقه در حال احداث و تکمیل است تا شهروندان با طی کمترین مسافتی از محل سکونت خود بتوانند از پارک ها و فضاهای سبز شهری استفاده کنند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.