آبراهه

اجرای طرح زوج و فرد در هسته مرکزی تبریز، ترافیک در این نقاط پر تردد شهر را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

به گزارش آیرال خبر، سرهنگ حبیب آبراهه رئیس پلیس راهور شهرستان تبریز در گفتگو با شهریار با اعلام مطلب فوق، گفت: با اجرای طرح زوج و فرد در بازه زمانی ۲۹ اسفند ۹۷ تا ۱۵ فروردین ۹۸، شاهد کاهش ترافیک تا هشت هزار تردد روزانه در سطح شهر بودیم و در سوی مقابل استفاده مردم از حمل و نقل عمومی ۱۵ درصد بیشتر شد.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش قابل توجه ترافیک در حین اجرای طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر تبریز، اجرای دوباره این طرح مورد تاکید پلیس راهور است اما این امر منوط به تصویب ارگان های سیاست گذار است.

آبراهه با بیان اینکه آمار تصادفات منجر به فوت در تبریز در سال ۹۷ نسبت به سال قبل تر کاهش داشت، عنوان کرد: خوشبختانه در سال ۹۷ این آمار در تبریز ۱۳ درصد نسبت به سال پیش از آن، کمتر شده بود. همچنین تبریز اولین شهری است که برای دومین سال پی در پی جزو سه شهری قرار می گیرد که با کاهش آمار تصادفات منجر به فوت مواجه است.

وی افزود: این آمار بسیار خوب، تلاش مسئولان بخصوص اقدامات شهرداری تبریز، پلیس و معاونت حمل و نقل و ترافیک و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری در حذف نقاط حادثه خیز و نصب دوربین های هوشمند و همچنین رعایت قوانین و مقررات رانندگی توسط شهروندان را نشان می دهد و ما امیدواریم این آمار در سال جاری و سال های آینده نیز با کاهش رو به رو شود.

رئیس پلیس راهور شهرستان تبریز با اشاره به موارد مهم پیشگیری از تصادف، یادآور شد: رعایت سرعت مجاز و مطمئنه، بستن کمربند ایمنی، توجه و تمرکز به جلو حین رانندگی و همچنین استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسوران از اصلی ترین مواردی است که می تواند میزان تصادفات و آسیب های جانی ناشی از آن را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.

وی با اشاره به لزوم استفاده مردم از حمل و نقل عمومی و پاک، گفت: معابر سطح شهر تبریز با اینکه اصلاح می شود، اما بهتر است که مردم از وسائل نقلیه پاک همچون دوچرخه استفاده کنند تا علاوه بر کاهش میزان ترافیک، شاهد پاک بودن هرچه بیشتر هوای شهر تبریز باشیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.