آیرال خبر ،نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: کثرت و انباشت پرونده ها در دادگستری در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست.

 

به گزارش آیرال خبر ، آیت الله محسن مجتهد شبستری در آیین تودیع و معارفه مدیران کل دادگستری استان گفت: قوه قضاییه به دلیل اینکه از نوامیس، آبرو و اموال مردم محافظت می کند، اهمیت فوق العاده ای برای مردم دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به وظایف قوه قضاییه بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گفت: ولی فقیه، رییس این قوه را انتخاب می کند و به همین دلیل باید مسئولان این قوه تلاش کنند بدون هیچ تخلفی در بدنه نظام قضایی کشور، تلاش کنند.

 

وی بر لزوم استقلال قوه قضاییه با توجه به اصل 156 قانون اساسی تاکید کرد و ادامه داد: لازمه استقلال قوه قضاییه، عدم هراس از اشخاص حقیقی و حقوقی و اجرای مر قانون در کشور است.

 

آیت الله مجتهد شبستری اتخاذ سیاست های مناسب در راستای مقابله و برخورد شدید با سوء استفاده کنندگان از اموال عمومی و بیت المال را یکی از مهم ترین مطالبه های مردم عنوان و تصریح کرد: خوشبختانه در طول چند سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در این راستا صورت گرفته و اکثر مفسدین در تمامی زمینه های اجتماعی، اقتصادی و .. شناخته شده اند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با انتقاد از افزایش پرونده ها در دادگستری ادامه داد: کثرت بیش از اندازه پرونده های دادگستری در شان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و این آمار، یک هشدار برای مسئولان است.

 

آیت الله مجتهد شبستری در ادامه سخنان خود با تاکید بر لزوم اصلاح مجرمین در ندامتگاه ها افزود: مجرمان نباید پس از آزادی از زندان، دوباره جرمی انجام دهند که در این مورد، افزایش فعالیت های فرهنگی در ندامتگاه ها امری ضروری است.

 

آیت الله مجتهد شبستری در بخش پایانی سخنان خود گفت: مسئولان کشور باید تلاش کنند که قضات را از هر لحاظ تامین کنند تا جرایمی همچون رشوه در کشور به حداقل ممکن کاهش یابد.

 

اجتماعی :1394/02/27

کدخبر:11082

کدخبرنگار:121

انتهای پیام

کد خبر نگار :121

 

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.