آیرال خبر ،وزیر کشور اعتقاد دارد که طی سال‌های فعالیت دولت‌های یازدهم و دوازدهم، از جهت فعال شدن احزاب و فعالیت‌های احزاب هیچ ضرری به کشور وارد نشده است.

به گزارشآیرال خبر ، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در مراسم تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید فارس، گفت: حوزه سیاست داخلی یکی از اولویت‌های دولت محسوب می‌شود؛ ایران امروز کشوری پویا، پرتحرک، قوی و آماده توسعه و پیشرفت است و در حوزه‌های مختلف نقش مردم و مشارکت مردم به شکلی متشکل باید مشخص شود.

وی با بیان اینکه در حوزه سیاست داخلی به انسجام و وحدت مردم نیاز داریم، گفت: کسانی‌که بر خلاف این مسیر حرکت کنند، در مسیر اقتدار کشور و خواست رهبری و دولت حرکت نکرده‌اند؛ مشارکت سیاسی مردم در سرنوشت خودشان بسیار مهم است و نباید تنها به ایام انتخابات محدود شود.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه نقش احزاب در تحقق کامل این اولویت بسیار پررنگ است، گفت: احزاب و گروه‌ها باید در عضوگیری، برنامه‌ریزی، اعلام مواضع و حرکت‌های جمعی و … تلاش کنند و وزارت کشور هم بسترها را برای فعالیت در قالب تشکل‌ها و احزاب فراهم کرده و می‌کند.

او با بیان اینکه هم‌اینک هیچ حزبی در انتظار نوبت مجوز نمی‌ماند، گفت: هیچ محدودیتی برای فعالیت‌ احزاب در چهارچوب قوانین جمهوری اسلامی و برگزاری همایش‌ها و نشست‌ها و … وجود ندارد.

وزیر کشور با تصریح اینکه کشور هیچ ضرری از فعالیت احزاب و تشکل‌ها نکرده و نمی‌کند، گفت: هرچه مردم قانونمندتر و متشکل‌تر و منسجم‌تر در صحنه‌ها حضور داشته باشند، منافع بیشتری متوجه نظام و کشور خواهد بود؛ مردم به همان میزان که قدرت مشارکت دارند باید قدرت پاسخگویی نیز داشته باشند.

او گفت: ما 4 انتخابات با بالاترین میزان مشارکت را در سال‌های اخیر با بیشترین سطح سلامت و امنیت برگزار کرده‌ایم و خون از دماغ کسی نیامده است. در انتخابات ریاست‌جمهوری که بزرگترین و پر مشارکت‌ترین انتخابات محسوب می‌شود حتی یک صندوق هم باطل نشد؛ در انتخابات مجلس هم اگر صندوقی باطل شد بیرون از حوزه رای‌گیری قرار داشت.

وزیر کشور اعتقاد دارد که مردم ایران به رشد و بلوغ مناسبی رسیده‌اند و به جای پراکنده‌کاری همه ترجیح می‌دهند در چارچوب‌هایی فعالیت داشته باشند.

او تقویت آزادی فردی و اجتماعی را از اولویت‌های مهم دولت برشمرد و با تاکید براینکه این اولویت در قانون اساسی هم وجود دارد، گفت: هرچه آزادی اندیشه و فکر تقویت شود، بالندگی بیشتر کشور را به‌دنبال خواهد داشت.

وزیر کشور اقتصاد را اولویت اصلی نظام و دولت برشمرد و گفت: اقتصاد اولین اولویت نظام است، اقتصاد از هر منظری که به آن توجه کنیم اولویت دارد؛ بهبود وضعیت مردم و رسیدگی به مسائل اقتصادی امری ضروری است.

او رفع مشکلات اقتصادی را به منزله رفع بسیاری از مشکلات دانست و با تاکید براینکه استانداران باید در مسیر تحقق این اولویت تلاش کنند،‌گفت: استانداران باید تمام سعی و تلاش خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام دهند؛ محور اقتصاد مقاومتی مردم هستند، مردمی بودن نه به معنای حضور تشریفاتی؛ مردم باید هم مصرف‌کننده، هم تولید کننده، هم مدیریت و هدایت کننده باشند، اگر مردم نباشند کشور دچار مشکل می‌شود.

وزیر کشور با تاکید براینکه با بودجه‌های عمومی و شرایط کنونی اقتصادی کشور نمی‌توان مدیریت و سرمایه‌گذاری دولتی را دنبال کرد، لزوم توجه به تمام اصول اقتصاد مقاومتی برای رسیدن به وضعیت اقتصادی مطلوب را مورد تاکید قرار داد.

به گفته رحمانی‌فضلی، دومین اولویت دولت، آسیب‌های اجتماعی است که مد نظر مقام معظم رهبری نیز قرار داشته و دارد و همه مسئولان خصوصا استانداران موظف هستند که این موضوع را مد نظر قرار دهند.

وی اضافه کرد: در بحث آسیب‌های اجتماعی، اولویت اول اعتیاد و مواد مخدر و اولویت‌های بعدی، حاشیه‌نشینی، طلاق، سایر ناهنجاری‌ها و البته مناطق بحرانی که تمام آسیب‌ها به نوعی در آن وجود دارد است.

او گفت: ما می‌توانیم موفق شویم به شرط اینکه موضوع مقابله با آسیب‌های اجتماعی را اجتماعی کنیم؛ باید مردم در این امر مشارکت داشته باشند و از ارزش‌ها صیانت کنند، باید با حساس‌کردن مردم نقش‌آفرینی آنان را در این عرصه بیشتر کرد.

وزیر کشور همچنین امنیت را یکی از مباحث و اولویت‌های مهم دانست و گفت: امروز کشور دارای امنیت بسیار خوبی است؛ نه اینکه تهدیدی نداریم بلکه خیلی تهدید وجود دارد، چه تهدیدات آشکار، چه پنهان، چه اقداماتی که اعلام می‌شود چه آنها که اعلام نمی‌شود و ما اطلاع داریم؛ اما به لحاظ امنیت ایران در منطقه و جهان الگو شده است و این امنیت منافع قدرت‌های سلطه‌گر را با چالش مواجه کرده است.

وزیر کشور با تصریح این‌که «تنها عامل بازدارنده کشور در مسیر حرکت، صدمه دیدن اقتدار ملی است»، گفت: کسانی‌که به دنبال منافع خود در منطقه هستند باید بدانند که شاید شروع کننده مزاحمت برای ایران باشند اما باید بدانند که پایان دهنده این مزاحمت نخواهند بود؛ شاید آنان شروع کننده یک دخالت در مرز جغرافیایی باشند اما تعیین کننده گستردگی آن نخواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون کشور در اوج نشاط، انگیزه، پویایی و موثر و با نقوذ در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی است؛ کشوری که روزی ژاندارمی منطقه بالاترین افتخارش بود، حالا در تمام معادلات منطقه‌ای نقشی تاثیرگذار دارد و باید به این موضوع افتخار کند.

در این مراسم، رحمانی فضلی با قدردانی از سید محمدعلی افشانی، استاندار سابق فارس، اسماعیل تبادار را به‌عنوان استاندار جدید این استان معرفی کرد.

سید محمدعلی افشانی نیز به‌عنوان معاون عمرانی وزیر کشور به فعالیت خود در دولت ادامه خواهد داد.

انتهای پیام
کدخبر1000658

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.