کف سازی.jpeg

آیرال خبر= شهردار منطقه هشت تبریز از پایان عملیات کف سازی در بازار شهیدی خبر داد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، رضا پاک‌نهاد با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای ارتقاء کیفی معابر بازار تاریخی تبریز و پیرو سیاست‌های منطقه ۸ شهرداری تبریز مبنی بر تکمیل کفسازی بازار تاریخی تبریز، پروژه کف سازی  بازار شهیدی پس از یک هفته فعالیت شبانه روزی عوامل عمرانی منطقه، به پایان رسید.

پاک نهاد افزود: با توجه به تردد بالای این مسیر در طول روز، کلیه عملیات عمرانی و کفسازی مسیر با حداکثر توان و به صورت شبانه روزی انجام یافته است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در گذشته کف سازی اکثر معابر بازار تبریز با آسفالت انجام پذیرفته بود که علاوه بر انتقال رطوبت کف به ستونها و طاقها و آسیب زدن بر بافت آجری آنها، هیچ همخوانی با ارزش تاریخی این مجموعه عظیم نداشت و ارزش تاریخی بازار را کم رنگ می‌کرد که ما با وحدت و همدلی به وجود آمده میان مجموعه شهرداری و میراث فرهنگی، کف سازی و ساماندهی بازار تاریخی تبریز را اجرائی کرده و در تلاش هستیم تا پایان سالجاری بخش زیادی از این پروژه عظیم را تکمیل کنیم.

شهردار منطقه هشت در پایان به جنس سنگ‌های استفاده شده در کف‌سازی بازار اشاره کرده و متذکر شد: در کف سازی بازار شهیدی از سنگ اسپراخون استفاده شده که به دلیل بومی بودن این سنگ مقاومت بالایی در برابر سرما و گرما داشته و همخوانی عالی با بافت تاریخی بازار دارد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.