روبان صورتی

کمپین پیشگیری از سرطان پستان با عنوان «روبان صورتی» با مشارکت اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز برگزار شد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، این کمپین به منظور گرامیداشت اول اکتبر روز جهانی آگاه سازی زنان در برابر سرطان پستان با حضور شهروندان تبریزی به منظور آگاه سازی عمومی در پارک ائل گلی برگزار شد.

مدیر کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز در این مراسم اظهار داشت: برگزاری این کمپین در راستای افزایش سطح آگاهی شهروندان به ویژه بانوان در خصوص این سرطان شایع است.

محمد حسین حسن‌زاده با بیان اینکه ضروری است بیماری سرطان سینه را به زنان جامعه معرفی کرد، افزود: همچین باید آگاهی‌های لازم را در مورد این بیماری به زنان ارائه کرد تا توانایی معاینات روزانه، هفتگی و ماهیانه را داشته باشند و هر تغییر یا هر علامت غیرطبیعی که مشاهده کردند، فورا به پزشک مراجعه کنند.

او با بیان اینکه سرطان پستان قابلیت درمان دارد و با تشخیص زود هنگام احتمال درمان نیز بیشتر می‌شود، ادامه داد: در قرن حاضر، پس از بیماری‌های قلبی _عروقی، سرطان‌ها از جمله عوامل تهدید کننده سلامت و حیات بشر هستند که عواملی مانند رژیم غذایی ناسالم همچون مصرف نوشابه‌ها، فست‌ فودها، مواد افزودنی و نگهدارنده در بروز آنها نقش مهمی دارند.

گفتنی است، در این کمپین یک روزه با برپائی چادر و ارائه بروشورهای آموزشی به سوالات حاضرین پاسخ داده شد.

کمپین «روبان صورتی» با مشارکت اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز و گروه پزشکی بیمارستان فوق تخصصی بهبود برگزار شد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.