حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم گفت: امروز دشمنان با توطئه ایجاد تفرقه میان اقوام ایرانی در پی ضربه ردن به کشور است.

به گزارش آیرال خبر، حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز صبح امروز در راهپیمایی ضد استکباری دانش‌آموزان و دانشجویان با بیان اینکه روز  13آبان در تاریخ معاصر کشور بستر حوادثی است که در شکل گیری تاریخ کشور نقش اساسی دارد، اظهار داشت: در این روز حضرت امام خمینی(ره) را تبعید، در سال 57 تعداد زیادی از دانش آموزان را به خاک و خون کشیده و در 13 آبان 58 نیز تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام صورت گرفت.

وی افزود: این اقدام شجاعانه یکی از حرکت‌های اصیل در انقلاب بود که از طرفی به آمریکا شوک وارد کرده و از طرفی هیمنیه امپریالیسم را در هم شکست.

امام جمعه تبریز با بیان خباثت های آمریکا در روزهای قبل از انقلاب و پس از آن تاکید داشت: آمریکا تمام تلاش خود را در حمایت از رژیم پهلوی و جلوگیری از انقلاب به کار بست و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سفارت خود را به محلی برای از بین بردن انقلاب تبدیل کرده بود.

وی ادامه داد: جاسوسان و مزدوران آمریکا سعی داشتند از گسترش انقلاب جلوگیری کنند و این لانه جاسوسی در صدد ایجاد تنش، بحران و هر اقدامی که می‌توانست به انقلاب ضربه بزند، بود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اهداف آمریکا در ارتباط با دولت موقت ابراز داشت: آمریکا به واسطه ارتباط با اعضای دولت موقت در صدد پیشبرد اهداف خود بود و یکی از اهداف، هم پیمانی با لیبرال ها برای کوتاه کردن دست انقلابیون بود.

سخنران مراسم 13 آبان تبریز با اشاره به پیامدهای تسخیر سفارت آمریکا در ایران و جهان تاکید داشت: یکی از پیامدهای تسخیر سفارت، فروریختن هیمنیه آمریکا بود؛ آشوب و تشنج در کشور از بین رفت و موجب اتحاد روزافزون نیروهای انقلابی شد.

وی با بیان اینکه دیگر دستاورد تسخیر سفارت آمریکا شکست کارتر در انتخابات ریاست جموری آمریکا بود، عنوان داشت: تسخیر و بسته شدن لانه جاسوسی آمریکا در ایران موجب تحقیر این کشور در نگاه مردم جهان شد که در عین حیرت انگیز بودن و به شدت مورد استقبال قرار گرفت.

امام جمعه تبریز با اشاره به نشانه های افول آمریکا تصریح کرد: امروز نشانه های فروپاشی نظام سلطه در حال نمایان شدن است، بدون تردید تداوم استقامت تنها راه نجات کشور است چرا که پیروزی های گذشته مرهون مقاومت بوده است.

وی با اشاره به مطالبه سه سال پیش رهبر انقلاب در موضوع 13 آبان، گفت: باید توجه کرد که مطالبات رهبر انقلاب چیست. یکی از این مطالبات، مطالعه اسناد خباثت و خیانت های آمریکا توسط دانش آموزان و گنجاندن آن در کتاب های درسی است.

آل هاشم با انتقاد از آموزش و پرورش متذکر شد: با وجود گذشت سه سال از این مطالبه، اقدام جدی در خصوص این سخنان رخ نداده است و وظیفه آموزش و پرورش این است که نسل جدید را با این مفاهیم آشنا کند

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به بیانیه آمریکا در سالروز تسخیر سفارتش در ایران اظهار داشت: دیروز، وزیر خارجه آمریکا بیانیه ای صادر کرده و گفته واشنگتن دنبال روزی است که دیپلمات های خود را به ایران بازگردانند اما باید به این افراد گفت که کور خوانده اید چرا که مردم ایران عداوت و خیانت های شما و دیپلمات هایتان را فراموش نخواهد کرد.

وی همچنین با گوشزد کردن نقشه دشمنان علیه ملت ایران خاطرنشان شد: مردم عزیز مواظب باشید که دشمن در کمین است و میخواهد وحدت را برهم بزند؛ امروز دشمن می‌خواهد در بین اقوام مختلف ایرانی تفرقه بیاندازد اما ملت ایران همگی متفق القول هستند که همه جای ایران سرای ماست.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.