آتش نشانی

در آستانه هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی و ایمنی، مسابقه بزرگ نقاشی با موضوع «کودک، فرهنگ، ایمنی و آتش‌نشانی» برگزار شد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، با توجه به آغاز ماه مهر و سال تحصیلی جدید، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با همکاری فرهنگسرای بزرگ الغدیر جهت ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایمنی در جامعه نسبت به برگزاری مسابقه بزرگ ایمنی و آتش‌نشانی برای کودکان زیر ۱۳ سال در فرهنگسرای الغدیر اقدام کرد.

این مسابقه که در محیطی شاد و مفرح و با حضور کارکنان سازمان آتش‌نشانی و آتش‌نشان‌های داوطلب برگزار شد، به‌واسطه به‌کارگیری وسایل بازی و نقاشی نکات ایمنی و آتش‌نشانی به کودکان آموزش داده شد.

اکبر دشتی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی هدف رفتاری مورد انتظار از کودکان بعد از برگزاری این مسابقه را آشنایی با شماره تلفن ۱۲۵ سازمان و تماس با آن در مواقع اضطراری، شناسایی موارد حادثه‌ساز در منزل و مدرسه و اجتناب از انجام آن‌ها و درنتیجه ایفای نقش در کاهش حوادث عنوان کرد.

او هم‌چنین ارائه آموزش‌های لازم در امور آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و پیشگیری از حوادث را از اهداف مجموعه مدیریتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز بیان کرده و افزود: اداره آموزش سازمان در طول سال طرح‌های متنوع آموزشی را به‌ صورت رایگان برای عموم شهروندان برگزار می‌کند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز، رسیدن به شهر ایمن با مشارکت شهروندان را یکی از چشم اندازه‌های سازمان معرفی کرده و تحقق این امر را منوط به همکاری و مشارکت شهروندان در طرح‌های آموزشی در جهت معرفی تبریز به‌عنوان شهر ایمن در کشور دانست.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.