ایرج شهین باهر

شهردار تبریز از آموزش مباحث گردشگری و گردشگر پذیری در قالب آموزش‌های شهروندی برای دانش آموزان تبریزی خبر داد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، ایرج شهین باهر با بیان اینکه کودکان و دانش آموزان بهترین جامعه هدف ما برای این آموزش‌ها به شمار می‌روند، اظهار داشت: تبریز ۲۰۱۸ برای ما آزمون و فرصت خوبی بود تا نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده و در راستای رفع و یا ارتقا این نقاط تلاش کرد.

او خاطرنشان کرد: آموزش فرهنگ ارتباط و برخورد با گردشگران می‌تواند مزایای بسیاری در پی داشته باشد که  از آن جمله جذب هر چه بیشتر توریست، معرفی جاذبه‌های گردشگری تبریز، حفظ و پاسداری از ابنیه و میراث فرهنگی، گردش مالی و… خواهد بود.

شهردار تبریز با تاکید بر لزوم معرفی جاذبه‌های گردشگری تبریز، یادآور شد: در دنیای امروز پایه و اساس بسیاری از سرمایه گذاری‌ها و درآمدهای شهری بر محور موضوعات گردشگری و افزایش میزان توریست می چرخد. تبریز هم به سبب دارا بودن انبوهی از این داشته های پر قدمت از خانه های تاریخی متعدد گرفته تا آثار باستانی و موزه های معتبر می تواند جایگاه پر رنگی در این حوزه داشته باشد.

ایرج شهین باهر در پایان یادآور شد: در همین راستا امسال ۳۴۰ هزار جلد کتب شهروندی تدوین شده ویژه آموزش شهروندی، در دو هزارو ۲۴۹ مدرسه تبریز و ۱۳ هزار کلاس توسط مربیان و معلمان آموزش دیده آموزش پرورش و شهرداری تبریز به دانش آموزان ارائه خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: این مجموعه کتاب ها در ۲۶ جلد گردآوری و چاپ شده است که ۱۳ جلد ویژه دانش آموزان و ۱۳ جلد آن ویژه مربیان در محورهای مختلف شهروندی تدوین و تنظیم شده است. حقوق شهروندی، خدمات شهری و فضای سبز، توسعه پایدار و محیط زیست، معماری و شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک، اوقات فراغت، ورزش، خلاقیت، پدافند غیرعامل و تکنیک‌های آموزشی از جمله موضوعات مورد بحث در این مجموعه است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.