در دیدار مدیران شهرداری تبریز با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تشریح شد؛

گزارش عملکرد دوساله شهردار تبریز

توسطسردبیر

آذر 23 1398

ویژه برنامه دیدار با ولایت

شهردار تبریز در جمع مدیران شهرداری و در حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، اجرای نهضت آسفالت، افزایش سرانه فضای سبز، تکمیل خط یک مترو، آغاز احداث سه پروژه مهم عمرانی، مبارزه با فساد و شفاف سازی، پرداخت بدهی های معوق و ساماندهی پرسنل را به عنوان مهم ترین اقدامات دوسال اخیر شهرداری تبریز برشمرد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، ایرج شهین باهر صبح امروز در دیدار مدیران شهرداری تبریز با حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم گفت: در نخستین روزهای آغاز به کار بنده در شهرداری تبریز، اما جمعه محترم برگشت اعتماد مردمی به مجموعه شهرداری، مبارزه با فساد، خدمت صادقانه و همراهی و همدلی با اعضای شورای شهر را از جمله انتظارات خود از مجموعه مدیریت شهری برشمردند که در حد توان این موارد یادشده را محقق ساختیم.

او در ادامه یادآور شد: در سال ۹۶ شهرداری تبریز با  بدهی های معوق به بانک ها مواجه بود که خوشبختانه در دوسال اخیر بدهی های شهرداری را تقریبا به صفر رساندیم.

او با بیان اینکه آشفتگی به خاطر تورم بیش از اندازه نیرو در بدنه شهرداری تبریز ملموس بود، اظهار کرد: در این مدت ما نه تنها نیروی جدید به شهرداری تبریز اضافه نکردیم، بلکه هزارنفر از پرسنل را که شرایط بازنشستگی داشتند، بازنشست کردیم.

شهردار تبریز با بیان اینکه محله محوری رویکرد اصلی شهرداری تبریز در دوسال گذشته بود، افزود: ما پروژه های ویترینی را کنار گذاشتیم و به موضوعاتی پرداختیم که واقعا مورد نیاز مردم است.

او خبر داد: تبریز با فرسودگی شدید آسفالت معابر مواجه بود که با توزیع بیش از ۳۵۰هزارتن آسفالت در این مدت، به رغم افزایش چندین برابری قیمت قیر، وضعیت آسفالت شهر را ارتقا دادیم.

ایرج شهین باهر همچنین با اشاره به اینکه احداث پارک های محله ای و افزایش سرانه فضای سبز می تواند بسیاری از مشکلات محیط زیستی را برطرف سازد، گفت: در دوسال اخیر نه تنها اجازه ندادیم حتی یک متر از باغات تبریز تبدیل کاربری شوند، بلکه برای اولین بار با تغییر کاربری مسکونی به فضای سبز، سرانه فضای سبز شهرمان را افزایش دادیم.

او در بخش دیگری از صحبت های خود شفاف سازی را یکی از مهم ترین رویکردهای شهرداری تبریز دانست و اضافه کرد: تمام قراردادهای شهرداری تبریز، مناقصه ها، جزئیات بودجه و طرح تفصیلی برای ایجاد شفافیت در سایت های شهرداری تبریز منتشر می شود و در اختیار مردم قرار می گیرد.

شهردار تبریز تاکید کرد: مبارزه با رانت و فساد در مجموعه شهرداری تبریز رویکرد اصلی  ما است و در این مدت هرچند در این مسیر سنگ اندازی هایی وجود داشت، اما با لطف خداوند متعال و حمایت های امام جمعه تبریز توانستیم این مسیر را پشت سر بگذاریم.

تکمیل پروژه های نیمه تمام، از دیگر مواردی بود که شهردار تبریز در ارائه عملکرد دوسال گذشته خود به آن اشاره کرد و گفت: مرکز همایش های بین المللی تبریز، میدان آذربایجان، مقبره الشعرا و خط یک مترو تبریز از جمله پروژه های ناقص بودند که تکمیل کرده و آن ها را به مرحله بهره برداری برسانیم.

او اعلام کرد: در دوسال گذشته هزار و ۳۰۰میلیارد تومان اعتبار برای مترو تبریز تزریق کرده ایم که در نوع خود بی نظیر است و در نظر داریم تا پایان سال خط یک قطار شهری تبریز را به ایستگاه پایانی و تا پایان پنجمین دوره شورای شهر تبریز، فاز یک خط دو مترو را به پایان برسانیم.

ایرج شهین‌باهر همچنین تبدیل وضعیت کارکنان و ایجاد امنیت شغلی را یکی دیگر از دغدغه های خود عنوان کرد و افزود: با پیگیری هایی که انجام دادیم، از طرف وزارت کشور مجوز تبدیل وضعیت حدود هزار و ۵۰۰ الی ۲هزار نفر از پرسنل شهرداری تبریز صادر شد که هم اکنون در حال انجام مراحل اداری است.

او درباره  کلنگ زنی ۳ پروژه مهم عمرانی با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) نیز گفت: پارک بزرگ تبریز به عنوان آرزوی دیرین شهروندان، اتوبان ولایت به عنوان خروجی جدید شهر و پروژه تصفیه خانه پسماند به عنوان بزرگ ترین پروژه زیست محیطی شهر در پی امضای تفاهم نامه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) عملیاتی می شوند.

پرداخت مستمر حقوق کارکنان، یکی دیگر از موضوعات مطرح‌شده توسط شهردار تبریز در جمع مدیران و در حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بود که او در این باره گفت: ماهانه حدود ۷۵میلیاردتومان حقوق و مزایا به کارکنان پرداخت می شود و خوشبختانه پرداخت حقوق بدون تاخیر یا با تاخیری بسیار اندک همراه است.

به گفته شهردار تبریز، عودت هزار و ۴۰۰میلیاردتومان از حقوق رسمی شهرداری تبریز و احداث ۳مورد ایستگاه آتش نشانی از مهم ترین دستاوردهای مجموعه مدیریت شهری تبریز در دوسال اخیر به شمار می آید.

ایرج شهین باهر در پایان همچنین از اجرای طرح های مسیرگشایی و احداث ۶۵۰واحد آپارتمان در شهرک اندیشه برای رفع معضل حاشیه نشینی و ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی خبر داد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.