1.jpg

آیرال خبر- مدیرکل بازرسی شهرداری تبریز گفت: به دنبال دستور شهردار تبریز برای بررسی علت قطع درختان باغ بلوار ۲۹ بهمن، این موضوع در دستور کار این اداره کل قرار گرفت و نتایج بررسی ها مشخص شد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، علی کاشت کار گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته، با توجه به خشکیدگی درختان باغ جنب بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز بر اثر آفات و به منظور جلوگیری از گسترش آن به سایر درختان محل و پیرامون آن، موضوع با درخواست مالک و از طریق شهرداری منطقه به سازمان پارکها گزارش و در دستور کار کمیسیون ماده ۷ (حفظ و گسترش فضای سبز شهرها) قرار گرفته است.

وی ادامه داد: کمیسیون مذکور نیز با بررسی کامل پرونده، نسبت به جمع آوری مدارک و مستندات مربوطه اقدام و در نهایت پس از بررسی های جامع و اخذ نظر کارشناسان، خشک بودن و کرم خوردگی ۱۹۱ اصله درخت تایید و اقدام به صدور رای شده است.

کاشت کار ادامه داد: بر اساس رای کمیسیون مذکور، مالک متعهد است بعداز قطع درختان خشک شده ۱۹۱ اصله درخت جایگزین در همان محل و نیز موظف است ۱۵۲۸ اصله نهال در محلی دیگر که توسط کارشناسان سازمان پارک ها مناسب تشخیص داده شود، کاشت کند.

مدیرکل بازرسی شهرداری تبریز افزود: برابر رای کمیسیون مذکور، مالک همچنین متعهد و موظف به نگهداری، آبیاری و حفظ تمامی درختان و نهال های اشاره شده است.

وی گفت: در بررسی های صورت گرفته از روند اجرای رای کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز، در حال حاضر حدود ۵۰ اصله از درختان خشکیده و دارای آفت، قلع و قمع شده است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.