منطقه 6

آیرال خبر- گل کاری بهاره پارکها و فضای سبز معابر سطح حوزه شهرداری منطقه ۶ تبریز انجام شد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار و امور ارتباطات شهرداری منطقه ۶ تبریز، پارک‌های این حوزه در ایام نوروز جزو مهمانپذیرترین و مهم‌ترین اماکن عمومی تبریز بوده و ورودی شمالغرب نیز یکی از مهم‌ترین مسیرهای تردد مسافران و گردشگران در آستانه بهار طبیعت است که عملیات کاشت گل و ساماندهی فضای سبز در آستانه بهار طبیعت فضای زیبا و دلنوازی به‌وجود می آورد.

فضاهای گلگاری نشده بهاری در پارک ها و فضاهای سبز سطح حوزه استحفاظی منطقه ۶ با اجرای طرح گلکاری بهاری، گلکاری و زیباسازی شد.

بر اساس این گزارش، ایجاد پارک های محله ای و فضاسازی مناسب شهری علاوه بر زیبایی محیط، در ارتقای نشاط اجتماعی نیز مفید خواهد بود.

شهرداری منطقه ۶  تبریز با وسعتی بالغ بر ۷ هزار و ۴۳۱ هکتار از لحاظ جغرافیایی حدود یک سوم از سطح شهر تبریز را شامل می‌شود که جمعیتی حدود ۱۲۰ هزار نفر، را تحت پوشش قرار می‌دهد.

این منطقه به دلیل قرار گرفتن در مسیر ورودی زمینی شمالغرب تبریز، ورودی مسیر هوایی و نیز مسیر ریلی، از اهمیت و جایگاه خاصی در ارائه خدمات به مسافران ایفا می کند.

مساحت کل فضای سبز منطقه ۱۱۰ هکتار شامل ۲۹ پارک بزرگ و محله ای بوده و ۴۵ باب مسجد و حسینیه و ۸۵ مرکز آموزشی و تحصیلی دارد که دو پارک قوناقلار باغی و حجاج در ورودی شمالغرب تبریز و مساجد سطح منطقه آماده میزبانی و تامین نیازهای مسافرین نوروزی هستند

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.