به گزارش آیرال تیم فوتسال مس سونگون که فصل قبل با اقتدار و شایستگی هرچه تمام تر ردای قهرمانی لیگ برتر فوتسال ایران را بر تن کرد، در حالی در بلاتکلیفی مدیریتی و آماده سازی به سر می برد که تبعات فرصت سوزی های امروز مدیران بالادستی این باشگاه، بی تردید تأثیر منفی خود را در فصل پیش روی رقابت های لیگ برتر و جام باشگاه های آسیا نشان خواهد داد.

در شرایطی که تنها چند ماه به استارت رقابت های لیگ برتر فوتسال و حتی رقابت های باشگاه های آسیا زمان باقی است و تمامی تیم های حاضر در لیگ از هم اکنون عزم خود را برای آماده سازی و تدارک هرچه بهتر برای حضور قدرتمندانه در لیگ برتر جزم کرده اند، باشگاه مس سونگون همچنان بدون مدیرعامل، بدون سرمربی و تقریبا بدون بازیکن در خواب زمستانی به سر می برد.

مسی ها که پس از کوچ محمدرضا کافی به دیار مادری و تصدی مدیرعاملی مس کرمان، تا امروز بدون مدیرعامل مانده اند، بدون تردید کار سختی به عنوان قهرمان ایران در لیگ برتر و نماینده ایران در جام باشگاه های آسیا خواهند داشت.

عدم معرفی مدیرعامل این باشگاه از سوی شرکت ملی صنایع مس ایران به عنوان مقام بالادستی و کش و قوس های سیاسی حاکم در رأس این مجموعه ثروتمند در تعیین و معرفی مدیرعامل جدید، در حالی ادامه دارد که تبعات این اطاله تصمیم گیری، چه بسا در آینده نزدیک، در روند آماده سازی و حتی نتیجه گیری مس سونگون در هر دو تورنمنت مهم پیش رو تأثر مستقیم بگذارد.

این درحالی است که چندی پیس هوشنگ سامبرانی رییس هیأت مدیره این باشگاه در واکنش به نگرانی های رسانه ای و هواداری، در اظهاراتی کلی، از برنامه ریزی این باشگاه و شرکت ملی صنایع مس ایران برای معرفی مدیرعامل و ترسیم برنامه های فصل پیش روی لیگ برتر و جام باشگاه های آسیا خبر داد و حتی مدعی حضور مقتدرانه این تیم در هر دو رویداد شد.

چنین به نظر می رسد طولانی شدن پروسه انتخاب و معرفی مدیرعامل جدید باشگاه مس سونگون از سوی کمیته راهبردی صنعت مس و مدیرعامل این شرکت بزرگ اقتصادی – سیاسی، ارتباط مستقیمی با اختلاف نظر و تنش های پنهان درون سازمانی این شرکت و مقاومت ها و مخالفت های بخشی از بدنه مدیریتی مس ایران با برخی گزینه های مطرح شده برای مدیرعاملی این باشگاه دارد.

فارغ از همه این مسایل، آنچه در شرایط کنونی به عنوان یک تهدید و آفت مدیریتی در شرایط و وضعیت این روزهای باشگاه مس سونگون مطرح موجبات نگرانی است، بلاتکلیفی هواداران، بازیکنان و اهالی فوتسال آذربایجان و مبهم بودن برنامه های این فصل این باشگاه است، باشگاهی که در حال حاضر نه مدیرعامل دارد، نه ارکان هیأت مدیره اش کامل است، نه بودجه مشخصی دارد، نه مربی و کادرفنی آن معرفی می شوند و نه تکلیف بازیکنان فعلی آن مشخص است!

این، حکایت تیم و باشگاهی است که هم قهرمان ایران است و هم قرار است تا چند ماه بعد به عنوان نماینده فوتسال ایران در رقابت های جام باشگاه های آسیا از اعتبار فوتسال کشور دفاع کند!!

  احد نقش شور

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.